MS Windows
briani 27239
XP: Hvordan klarer jeg dette...
Fra : Magnus

Dato : 15-11-06 19:06

Har udskiftet min PC med en ny hvor der sidder en 500 Gb harddisk i. På den
gamle installerede jeg XP og downloadede SP2 og installerede den.
Men det kan jeg ikke med den nye harddisk for det kræver SP2 for at kunne
formatere og installere XP på de 500 Gb.

Skal jeg ud og have ny Win XP blot fordi jeg får ny harddisk eller hvordan
kan jeg få XP på min maskine hvor de 500 Gb benyttes?

/Magnus

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 15-11-06 19:45

Magnus wrote:
> Skal jeg ud og have ny Win XP blot fordi jeg får ny harddisk eller
> hvordan kan jeg få XP på min maskine hvor de 500 Gb benyttes?

Mon ikke du kan løse det ved at fremstille en ny CD med SP2
integreret. Se http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 15-11-06 20:41

On Wed, 15 Nov 2006 19:05:56 +0100, Magnus wrote:

> Skal jeg ud og have ny Win XP blot fordi jeg får ny harddisk eller hvordan
> kan jeg få XP på min maskine hvor de 500 Gb benyttes?

Det du leder efter kaldes "Slipstreaming", altså tilføje ting til
installations-CDen. Her er en guide til SP2:

http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/winxp-sp2-bootcd.html

På samme måde kan man lave en installations-CD med indbyggede drivere til
sit system.

--
np: (Foobar is not active

Fra : Magnus

Dato : 15-11-06 22:17

> På samme måde kan man lave en installations-CD med indbyggede drivere til
> sit system.

Hvor eller hvordan kan jeg lave en bootcd som kan læse fra en usb harddisk?

Jeg har en gammel harddisk uden et styresystem som jeg har sat i en maskine
men der ligger noget på den jeg skal have kopieret inden jeg kan formatere
den og installere XP på den.

Så jeg ville starte maskinen op og kopiere indholdet til en usb harddisk så
jeg slipper for at tage harddisken ud og sætte i en anden maskine for at
læse den.

/Magnus

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 16-11-06 00:53

Magnus wrote:

> Så jeg ville starte maskinen op og kopiere indholdet til en usb
> harddisk så jeg slipper for at tage harddisken ud og sætte i en anden
> maskine for at læse den.

Har du ikke en kammerat der har en pc der virker? Så lav slipstream på
den.
Her er et lille værktøj til at slipstreame med. Så behøver du kun din
windows cd og SP2 på cd eller på harddisk.

http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=223562

mvh
Henning

Fra : emj

Dato : 16-11-06 08:40

Henning Præstegaard skrev:

>Her er et lille værktøj til at slipstreame med. Så behøver du kun din
>windows cd og SP2 på cd eller på harddisk.
>
>http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=223562

Jeg kan slet ikke få slipstreameprogrammet til at køre.

Hilsen emn

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-11-06 00:26

emj wrote:

> Jeg kan slet ikke få slipstreameprogrammet til at køre.

Har lige hentet programmet og testet. Virker fint her.

mvh
Henning

Fra : jda

Dato : 17-11-06 13:49

Thu, 16 Nov 2006 08:40:10 +0100 hamrede emj i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg kan slet ikke få slipstreameprogrammet til at køre.
>
> Hilsen emn

Prøv at kigge her. http://unattended.msfn.org/unattended.xp/ det er en af
de bedste guider til slipstreaming og unattended installationer jeg har set
--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst

Fra : Jørgen E.

Dato : 16-11-06 17:09

"Magnus" <arnason_fjern@email.dk> skrev i en meddelelse news:455b83b2$0$183$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> kopieret inden jeg kan formatere den og installere XP på den.

Du smider da bare disken i den maskine du siger du lige har lavet en ny installation på,
det er da let og hurtigt gjort. Ellers er der jo også en boot-cd-rom. Der findes mange
af slagsen, typisk Linux baseret. Jeg mener også de kan håndtere NTFS drev.