MS Windows
briani 27239
Pakning af fil - hjælp???
Fra : Fiskehat

Dato : 12-11-06 15:42

Hej Alle.

Ville blot høre i dette fremragende forum om der er nogle som kan hjælpe mig
med dette problem.

Jeg har en fil som er pakket og fylder 1,10 GB - kan det lade sig gøre at
pakke den igen igen så den bliver mindre.

Jeg skulle gerne have den ned og fylde en cd rom 780MB - kan det lade sig
gøre.....please.......

På forhånd tak

Kenneth.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-11-06 15:52

Den 12-11-06 15.42 skrev Fiskehat følgende:

> Jeg har en fil som er pakket og fylder 1,10 GB - kan det lade sig gøre at
> pakke den igen igen så den bliver mindre.

Du kan starte med at fortælle, hvilket pakkeprogram du har brugt,
hvilken pakkemetode og evt. hvilken komprimering.

Nogle pakke-algoritmer er mere effektive end andre, så det afhænger i
høj grad af, hvordan du har pakket filen. Tjek, om dit pakkeprogram
tilbyder komprimeringer, der er bedre end den, du har benyttet.

> Jeg skulle gerne have den ned og fylde en cd rom 780MB - kan det lade sig
> gøre.....please.......

Det bliver meget svært at opnå så stor en forbedring, hvis filen
allerede er pakket.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sukkersyge: Unaturlig lyst til sukker...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-11-06 15:54

Den 12-11-06 15.52 skrev Kim Ludvigsen følgende:

> Du kan starte med at fortælle, hvilket pakkeprogram du har brugt,
> hvilken pakkemetode og evt. hvilken komprimering.

Du kan for øvrigt også fortælle, hvilken slags fil, det er. Hvis det fx
er en video-fil, kan den måske pakkes i et andet videoformat.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man skal ikke kaste med Sten: En nu forbudt sport...

Fra : Fiskehat

Dato : 12-11-06 15:59

Hej.

Det er winzip, og det er 18 filer i alt.

kan det hjælpe lidt ??

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-11-06 16:08

Den 12-11-06 15.58 skrev Fiskehat følgende:

> Det er winzip, og det er 18 filer i alt.

Jeg bruger ikke selv Winzip, men jeg vil næsten tro, at det netop har
mulighed for at vælge forskellige pakkemetoder. Men det bliver under
alle omstændigheder svært, når du vil så meget længere ned. Det nemmeste
vil være at dele filerne op og så brænde dem på to diske.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polterabend: Tysk udtryk for et spøgelse, der larmer om aftenen...

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 12-11-06 18:55

"Fiskehat" <fiskehat@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> pakke den igen igen så den bliver mindre.
>
> Jeg skulle gerne have den ned og fylde en cd rom 780MB - kan det lade sig

nu skriver du ike noget om hvad for en brænder du har.
er det dvd så kan man købe diske på 4,7gb.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 12-11-06 20:16

Den 12 nov 2006 skrev Fiskehat i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg har en fil som er pakket og fylder 1,10 GB - kan det lade sig
> gøre at pakke den igen igen så den bliver mindre.
>
> Jeg skulle gerne have den ned og fylde en cd rom 780MB - kan det
> lade sig gøre.....please.......

Pak dem ud og vælg i stedet at pakke med WinRAR eller WinAce, de plejer
at komprimere lidt bedre. Om det er nok kan kun en test give svaret på,
men WinRAR har et flueben, der hedder Kompakt arkiv, som giver en
ekstra komprimering

Lars Klintholm

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 12-11-06 22:40

> [...]
> pakke den igen igen så den bliver mindre.
>
> Jeg skulle gerne have den ned og fylde en cd rom 780MB - kan det lade sig

Hej Kenneth
På denne tid skal man ikke være så nærig.
Lav 2 pakker og pak dem ind i julepapir og masser af julemærker.
Hilsen
Jørgen (Julenissen)