MS Windows
briani 27239
Windows XP lukker ned
Fra : BJ\(4220\)

Dato : 11-11-06 13:02

Pc'en er pludselig begyndt at lukke ned af sig selv og forsøger at starte
igen,
men lukker så inden Windows er færdig med opstart.
Er der et godt forslag til afhjælpning af problemet?

Mvh
Britton

Fra : L.E.P.

Dato : 11-11-06 13:28

Sat, 11 Nov 2006 13:02:29 +0100, skrev "BJ\(4220\)"
<brittonfjern@mail.dk> :

> [...]
>igen,
>men lukker så inden Windows er færdig med opstart.
>Er der et godt forslag til afhjælpning af problemet?

Næste gang du får liv i den så:

Kontrolpanel > System > fanen Avanceret > afsnit Start og
Genoprettelse > knap Indstillinger

Fjern hak ved Genstart Automatisk.

Så vil du få en fejlmeddelelse uden at den genstarter.

Hilsen Lars

Fra : Vinther2

Dato : 11-11-06 14:34

"BJ(4220)" <brittonfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igen,
> men lukker så inden Windows er færdig med opstart.
> Er der et godt forslag til afhjælpning af problemet?

Min er også begyndt på det,- så sent som for 30 minutter siden! Jeg fik dog
liv i den igen, efter at den havde genstartet 4 gange.

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvorfor den gør det.

Hilsen
Per

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-06 10:04

"Vinther2" <persletdette@winther.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> liv i den igen, efter at den havde genstartet 4 gange.
>
> Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvorfor den gør det.

Jeres bundkort er defekt.
Åbn låget og bemærk, at et par kondensatorer
er begyndt at 'vende vrangen ud'.

Fra : L.E.P.

Dato : 12-11-06 13:22

Sun, 12 Nov 2006 10:04:17 +0100, skrev "Olsen" <-> :

>Jeres bundkort er defekt.
>Åbn låget og bemærk, at et par kondensatorer
>er begyndt at 'vende vrangen ud'.

Det kan også være mange andre ting - RAM, Grafikkort osv. osv.

Fejludskriften kan måske give et hint om det, men kan også villede
mere end vejlede.

Hilsen Lars

Fra : Vinther2

Dato : 12-11-06 15:43

"L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan også være mange andre ting - RAM, Grafikkort osv. osv.
>
> Fejludskriften kan måske give et hint om det, men kan også villede
> mere end vejlede.
>

> Hilsen Lars

Kan det måske have noget at gøre med at jeg har skiftet strømforsyning for
ikke så længe siden? Vi havde et gevaltigt tordenvejr og lynet slog ned og
brændte netkort, modem og strømforsyning af!
Jeg købte så en ny strømforsyning på 400 watt. Pris: 400 kr. Det var måske
for billigt og det kan måske tænkes at den ikke er så stabil.
Her forneden lidt tal,- jeg ved ikke om de kan være med til at belyse
problemet, men umiddelbart ser det jo fornuftigt ud, det som de viser. Men
hvis det er en periodisk fejl kan det være svært at finde.

Hilsen
Per

Beskrivelse Værdi
Sensor Egenskaber
Sensor Type ITE IT8705F (ISA 290h)
Motherboard Navn ECS K7S5A

Temperaturer
Motherboard 29 °C (84 °F)
CPU 60 °C (140 °F)
Maxtor 6B120P0 38 °C (100 °F)

Køle Ventilator
CPU 3444 RPM

Spændings Værdier
CPU Kerne 1.73 V
+2.5 V 2.46 V
+3.3 V 3.22 V
+5 V 4.84 V
+12 V 12.29 V
+3.3 V Standby 3.31 V
+5 V Standby 4.92 V
VBAT Akkumulator 2.03 V
Debug Info F 31 FF FF
Debug Info T 252 29 60
Debug Info V 6C 9A C9 B4 C0 CF D6 (F7)

Fra : L.E.P.

Dato : 13-11-06 13:10

Sun, 12 Nov 2006 15:42:36 +0100, skrev "Vinther2"
> [...]

>problemet, men umiddelbart ser det jo fornuftigt ud, det som de viser. Men
>hvis det er en periodisk fejl kan det være svært at finde.

Tallene siger ikke mig noget, men der er nok andre der kan få noget ud
af dem.

Hilsen Lars