MS Windows
briani 27239
dvd brænder software til XP?
Fra : thomas t

Dato : 10-11-06 20:21

kæresten har købt bærbar med XP. Hun troede, den bare kunne tages direkte
hjem og brænde dvd'er. Drevet ER dvd brænder drev.
Men det viser sig, at brændersoftware ikke følger med.

Skal hun købe (isf hvad?), eller findes der en freeware applikation?
Tak.

Fra : Mikael

Dato : 10-11-06 21:07

Hej

Tag et kig på http://deepburner.com/
Det er freeware og kan både brænde CD og DVD. De har også "pro" version som
koster penge men kan lidt mere.

Mvh
Mikael

Fra : thomas t

Dato : 10-11-06 22:20

Mikael at fakemail@findesikke.com ha scritto:

> deepburner
> Det er freeware og kan både brænde CD og DVD. De har også "pro" version som
> koster penge men kan lidt mere.

Tak. Det ser ud til, at det så skal være købe udgaven: hun skal kunne sætte
een af mine dvd'er i drevet og klikke "kopier", så hun selv får en identisk
kopi.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-11-06 16:49

thomas t skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Tak. Det ser ud til, at det så skal være købe udgaven: hun
> skal kunne sætte een af mine dvd'er i drevet og klikke
> "kopier", så hun selv får en identisk kopi.

Vær opmærksom på at de fleste "købe dvd" ikke kan være på de
almindelige billige brændbare dvd'er, hvis du bare kopiere dem
lige over.

De fleste købe dvd'er er dual layer skiver.

Så de kræver ofte et progarm, der kan pakke dem lidt f.x. DVD
Shrink, AnyDVD+CloneDVD eller tilsvarende for de kan få en
købe-film ned på en billig 4,7gb DVD.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 10-11-06 21:57

thomas t <spam.tomcat@pc.dk> skrev:
Fri, 10 Nov 2006 20:20:43 +0100 i dk.edb.system.ms-windows
>kæresten har købt bærbar med XP.
> Men det viser sig, at brændersoftware ikke følger med.
>... findes der en freeware applikation?

Der findes en del gratis programmer der kan brænde DVD data, f.eks.
'Burn4free'. De kan bruges til AVI filer i bl.a. DivX format.

De kan -IKKE- bruges til rigtige DVD film.

En DVD film skal først opbygges korrekt med IFO og VOB filer.
Dernæst skal den brændes med et specielt program, og de er svære at
finde gratis.
Hun kan bruge 'ImgTool Classic' sammen med 'ImgBurner'.

Mange bruger Nero Burning Rom, men det er jo ikke gratis.

Erik Helmer Nielsen

Fra : thomas t

Dato : 10-11-06 22:20

Erik Helmer Nielsen at ehelmer@boerne.invalid ha scritto:

> Der findes ... gratis programmer ... f.eks. 'Burn4free'.

> De kan -IKKE- bruges til rigtige DVD film.

> 'ImgTool Classic' sammen med 'ImgBurner'.
>
> .. Nero Burning Rom, men ... ikke gratis.

det lyder omstændeligt, det andet.
hun skal bare have noget simpelt (som mit Toast/Mac).

altså "læg original i, tryk kopiér, voila"

- jeg må checke Nero.

Tak

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 10-11-06 22:31

thomas t skriblede:
> det lyder omstændeligt, det andet.
> hun skal bare have noget simpelt (som mit Toast/Mac).
>
> altså "læg original i, tryk kopiér, voila"
>

> - jeg må checke Nero.

Så ville jeg foretrække AnyDVD sammen med CloneDVD
http://www.slysoft.com/da/

--
Lars Fragstrup

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 10-11-06 22:34

thomas t <spam.tomcat@pc.dk> skrev:
Fri, 10 Nov 2006 22:20:01 +0100 i dk.edb.system.ms-windows
>det lyder omstændeligt, det andet.
>hun skal bare have noget simpelt (som mit Toast/Mac).
>
>altså "læg original i, tryk kopiér, voila"

Det er jo en helt anden snak.
Så synes jeg du skal forære hende 'CloneCD', den er utrolig enkel og nem
at bruge.
De er ikke gratis, men hun bliver lykkelig for den.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 10-11-06 22:41

Erik Helmer Nielsen skriblede:

> Så synes jeg du skal forære hende 'CloneCD', den er utrolig enkel og
> nem at bruge.
> De er ikke gratis, men hun bliver lykkelig for den.

Nå, tror du det, det tror jeg ikke hun bliver
når det nu er dvd der skal kopieres:(

--
Lars Fragstrup

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 10-11-06 23:15

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> skrev:
Fri, 10 Nov 2006 22:41:14 +0100 i dk.edb.system.ms-windows

>Nå, tror du det, det tror jeg ikke hun bliver
>når det nu er dvd der skal kopieres:(

Den kopierer selvfølgelig både CD og DVD
http://www.slysoft.com/en/clonecd.html

Så gå du bare i gang med at købe julegaven.

Erik Helmer Nielsen

Fra : thomas t

Dato : 11-11-06 14:49

Erik Helmer Nielsen at ehelmer@boerne.invalid ha scritto:

> Den kopierer selvfølgelig både CD og DVD
> http://www.slysoft.com/en/clonecd.html
>
> Så gå du bare i gang med at købe julegaven.

skimmede lige features, hov, det ser godt ud:
Den kan fjerne de der FBI -advarsler, fjerne undertekster mm.

og 21 dages test for free.

tak

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-11-06 16:40

Erik Helmer Nielsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:

> Den kopierer selvfølgelig både CD og DVD
> http://www.slysoft.com/en/clonecd.html
> Så gå du bare i gang med at købe julegaven.
> Erik Helmer Nielsen

Ja - men "kun" 1:1 kopier, så det vil kræve dual layer dvd'er for
at kopiere de fleste "købe-film" - og de koster stadig en formue
i forhold til single layer dvd'er ;-(

Så AnyDVD+CloneDVD og eller DVD Shrink og/eller DVD Decrypter
og/eller Nero er gode programmer at kigge på - og så besværlige
er de altså heller ikke

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : jda

Dato : 11-11-06 09:19

Fri, 10 Nov 2006 22:20:01 +0100 hamrede thomas t i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> det lyder omstændeligt, det andet.
> hun skal bare have noget simpelt (som mit Toast/Mac).
>
> altså "læg original i, tryk kopiér, voila"
>

> - jeg må checke Nero.
>
> Tak

Så er Alcohol 120% et godt bud. Men det er jo heller ikke gratis
http://www.alcohol-soft.com/
--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst

Fra : thomas t

Dato : 11-11-06 14:37

jda at wh@tever.not ha scritto:

> Så er Alcohol 120% et godt bud. Men det er jo heller ikke gratis
> http://www.alcohol-soft.com/

hm ,værd at prøve, ser ud til at være gratis fuld version i 30 dage. Tak

Fra : Bjarne Chr

Dato : 10-11-06 23:21

> [...]
> Men det viser sig, at brændersoftware ikke følger med.
>
> Skal hun købe (isf hvad?), eller findes der en freeware applikation?

Hej Thomas
Det skulle vel aldrig være en Acer hun købte? Man kan S.. da ikke sælge en
Pc med DVD Brænder uden et brænderprogram det skulle da lige være hos en TDC
Butik. Hvis det er en Acer så prøv at kigge efter om der ikke er et program
der hedder NTI CD-MakerT Gold for CD-RW/Combo/DVD Burner Ellers kan du
downloade Nero og bruge det gratis i 30 dage
http://www.nero.com/nero7/eng/nero7-demo.php

--
Venlig Hilsen
Bc

Fra : thomas t

Dato : 11-11-06 14:43

Bjarne Chr at virker@ikke.invalid ha scritto:

hej Bjarne

> Det skulle vel aldrig være en Acer hun købte?

Nej, hun endte med Toshiba Satellite A100-523. (multimediaworld på Falkoner
Allé)

> ...Ellers kan du downloade Nero og bruge det gratis i 30 dage
> http://www.nero.com/nero7/eng/nero7-demo.php

okay, dét er klart værd at afprøve...

tak :)