MS Windows
briani 27239
Windows cookies og index dat.
Fra : Johnny

Dato : 10-11-06 19:53

Hej.
Jeg er træt af at rydde op efter diverse "programmerer" som fylder min TEMP
og TIF folder med spam. Hvis jeg kan få windows til at gemme alt det på et
RAMdrev, forsvinder det jo når jeg slukker for PC'en. Men hvordan får jeg
rettet drevbetegnelse fra C:\windows\temp til K:\temp (K: er mit ramdrev).
Jeg har i registry under cache fundet stien C:\windows\temp\content.ie5
flere steder, og når jeg retter det til K: virker det fint indtil næste gang
jeg booter. Så har windows selv atter inført C: i registry.
Er der nogle der ved hvor windows henter informationen om stien til Temp, så
jeg kan rette det permanent?
Mvh Johnny

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 10-11-06 11:33

"Johnny" <bangp@crab.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg booter. Så har windows selv atter inført C: i registry.
> Er der nogle der ved hvor windows henter informationen om stien til Temp,

Højreklik på denne computer vælg egenskaber, faneblad avanceret vælg
Miljøbariabler og vælg den du vil ændre, tryk på rediger.

--
/Torben

Fra : Johnny

Dato : 11-11-06 00:32

Hej Torben.
Tak for rådet. Jeg glemte at oplyse at jeg har WIN98, og under my computer,
har jeg desværre ikke det faneblad. Jeg har kun !General", "Devicemanager",
"Hardware profiles" og "Performance".
Johnny

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 10-11-06 16:21

> [...]
> computer,
> har jeg desværre ikke det faneblad. Jeg har kun !General",

SNIP

Nu du er ved at rode med opsætningen, så skift lige tidszonen fra USA til
Danmark, så passer klokke og dato i dine indlæg nemlig bedre......

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Johnny

Dato : 10-11-06 19:01

Jeg er ikke bevidst om at der er noget galt med min tid. Jeg har lige
checket - min PC's ur går rigtigt og tidszonen er GMT +1.
Jeg værdsætter stadig oplysninger der kan løse mit problem.
Johnny

Fra : Mogens

Dato : 10-11-06 19:19

> [...]
> checket - min PC's ur går rigtigt og tidszonen er GMT +1.
> Jeg værdsætter stadig oplysninger der kan løse mit problem.

Ikke nu, men da du postede de 2 forrige indlæg, var din tidszonen GMT-8

Mogens

Fra : Bjarne Chr

Dato : 10-11-06 20:57

Hej
Prøv Start Kør: skriv msconfig og under fanebladet miljø kan du redigere C:\
Windows\Temp og C:\Windows\TMP Jeg ved ikke hvad en TIFF mappe er for noget.

--
Venlig Hilsen
Bc

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 10-11-06 22:04

Johnny skriblede:
> [...]
> windows selv atter inført C: i registry.
> Er der nogle der ved hvor windows henter informationen om stien til

Jeg har haft gode erfaringer med at tilføje disse
parametre i autoexec.bat.

Du kan jo selv tilrette så det passer til dit behov
og opsætning.

PROMPT $p$g
PATH C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\COMMAND;
MODE CON CODEPAGE PREPARE=((865) C:\WINDOWS\COMMAND\EGA.CPI)
MODE CON CODEPAGE SELECT=865
LH KEYB DK,,C:\WINDOWS\COMMAND\KEYBOARD.SYS
DELTREE /y c:\windows\Oversigt\History.IE5\*.* > NUL
DELTREE /y c:\windows\tempor~1\Content.IE5\*.* > NUL
DELTREE /y c:\windows\cookies\*.* > NUL
DELTREE /y c:\windows\applic~1\micros~1\intern~1\UserData\*.* > NUL
DELTREE /y c:\windows\applog\*.* > NUL
if exist c:\windows\ff*.tmp del c:\windows\ff*.tmp
if exist c:\windows\*.log del c:\windows\*.log
if exist c:\windows\*.txt del c:\windows\*.txt
if exist c:\windows\system\br.dll del c:\windows\system\br.dll
SET TEMP=C:\TEMP
SET TMP=C:\TEMP

Fra : jda

Dato : 11-11-06 09:30

Fri, 10 Nov 2006 22:03:53 +0100 hamrede Lars Fragstrup i tastaturet og der
stod i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> if exist c:\windows\*.txt del c:\windows\*.txt
> if exist c:\windows\system\br.dll del c:\windows\system\br.dll

Der er bare måske det problem, at hvis du i autoexec, dvs. under start
sletter dine log filer så kan du ikke debugge hvis du får et crash eller
andre problemer.
--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 11-11-06 14:40

jda skriblede:

Du overså nok lige ovenstående.

> Der er bare måske det problem, at hvis du i autoexec, dvs. under start
> sletter dine log filer så kan du ikke debugge hvis du får et crash
> eller andre problemer.

Og hva' så, en opdateret Ghost kopi er vel
den bedste måde at løse problemerne på.

--
Lars Fragstrup

Fra : Johnny

Dato : 13-11-06 18:05

Tak alle for de velmente råd.
Jeg har tidligere haft min autoexec til at indeholde "deltree" kommandoer.
Det virker fint, men problemet er at det tager meget meget lang tid at
slette disse direktorier i dos. Derfor var det, at jeg fik ideen med et
RAM-drev.
Under internet options kan man vælge en ny placering til sin cache, og det
er muligt at vælge melle alle interne og externe lagringsmedier undtagen
CD,DVD og RAMDREV. Jeg har fundet stedet i registry, hvor informationen
gemmes:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell
Folders]
"Cache"="C:\\Temporary Internet Files"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User
Shell Folders]
"Cache"="C:\\Temporary Internet Files"
Hvis jeg retter disse lokationer til mit ramdrev, virker det fint indtil
næste gang jeg booter. Så sker der enten det, at enten opdager SCANREG at
jeg har rettet, og fører linierne tilbage til det oprindelige, eller også
ophører explore.exe med at virke, og windows chrasher og må have genskabt en
ældre regisreringsdatabasefil.

Jeg har fundet en interessandt link fra PC-world, hvor en anden har haft
samme problem:
http://www.pcwelt.de/forum/windows-95-98-me/112496-temporaere-internetdat-auf-ramdrive-legen.html
Her er konklusionen at man bare ikke kan benytte et ramdrev som cache. Det
med størrelsen af ramdrevet passer ikke, for man kan sagtens benytte sit
diskettedrev (1.44Mb), men pc'en bliver meget langsom.

Indtil jeg finder en metode til at få Windows til at acceptere et ramdrev
som cache, gør jeg sådan her:
Jeg har oprettet et nyt drev på min harddisk til brug som cache. Det er kun
50Mb stort, og al indhold kan slettes med en format /q kommando på ca 5
sec. Format kommandoen har jeg lagt i Autoexec.bat. Eneste ulempe er, at jeg
skal verificere at jeg ønsker at formatere cache drevet, da format
kommandoen ikke accepterer /y ligesom deltree.
Hvis nogen ved hvordan jeg løser det problem høre jeg gerne fra jer.
Hilsen
Johnny

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-11-06 09:23

Den 13-11-06 18.05 skrev Johnny følgende:

> Hvis jeg retter disse lokationer til mit ramdrev, virker det fint indtil
> næste gang jeg booter.

Måske ram-drevet oprettes for sent ved boot? Jeg kan forestille mig, at
Windows tjekker temp-drevet, og finder ud af, at det ikke findes,
hvorefter Windows ændrer stien til standard-stien. Eller den forsøger at
bruge stien, men da den ikke findes, chrasher Windows.

En bat-fil med en deltree /y.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Kovending: Populær sport på landet...