MS Windows
briani 27239
Gøre SCSI disc bootbar (m. XP)
Fra : T

Dato : 06-11-06 10:36

Jeg har installeret Win XP på en SCSI-disc, og startet installationen fra
min tidl. Windows 2000.

Det fungerer fint, men.. til min overraskelse er Windows XP bare tilføjet
til Boot på den gamle harddisk, så jeg nu har:

Fra IDE-disc (tidl. W2K)
   Option 1: boot XP (fra SCSI-disc)
   Option 2: boot W2K (fra IDE-disc)

Problemet er at SCSI-discen ikke har en MBR og derfor ikke er bootbar. Og
jeg kan heller ikke tilføje flytbare HDer til systemet, da disknumre så
ikke passer, og XP ikke kan findes.

Hvordan opretter man en MBR fra "ny" således at den installeres på
SCSI-discen, og dermed kan boote Windows XP ?

Kan dette gøres med "repair" option fra XP-install, hvis nu der startes
på en floppy, uden IDE-discen på ?

Eller er der noget software som kan gøre det ?

Jeg har prøvet at kopiere MBR fra den ene disc til SCSI-discen, men det
førte kun til at size ikke passede.

Fra : Henning

Dato : 06-11-06 11:27

>Hvordan opretter man en MBR fra "ny" således at den installeres på
>SCSI-discen, og dermed kan boote Windows XP ?

fdisk /mbr