Ny printer hvilken?
Fra : ThomasT

Dato : 24-06-01 08:58

Er der nogen der har adressen på et site hvor der er hardware-test (evt. på
dansk). Jeg vil gerne have ny farve printer, men den sidste jeg købte var en
hp 695, og der blev jeg vist tage i r----. For det billede han viste mig i
butikken at den kunne udprinte, er ikke i nærheden af det virkelige udprint
æv æv æv. Så nu har jeg kig på en Epson 680 den lyder lovende med 2880 dpi
o.s.v.

Håber der er nogen der har et link til printer test

ThomasT

Fra : Jørgen Have

Dato : 24-06-01 10:54

Hej Thomas T

prøv www.edbpriser.dk

hilsen
Christian

Fra : Lind

Dato : 24-06-01 11:25

Hej

Jeg ved desværre ikke hvor der er tests på printere, men jeg kan fortælle
dig at Epson har altid gået for at være nogen af de bedste, hvis ikke de
bedste til at udskrive i farve. Jeg har selv en billig 460'er, og den
skriver meget flot af en printer til 500 kr. Hvis du bruger det specielle
fotopapir der er med, så er det faktisk som et foto...

HP har derimod altid haft ry for at være de bedste til at skrive tekst, det
kan jeg heller ikke benægte. Jeg havde en HP 660C inden Epson'en og ja, den
skrev pænere tekst.

VH.

Lind

Fra : Madsen

Dato : 24-06-01 11:26

"ThomasT" <thth@pc.dk> skrev:

> [...]
> butikken at den kunne udprinte, er ikke i nærheden af det virkelige udprint

Nu har valg at papirtype og indstillinger af udskriftkvalitet jo altså
også en hel del at sige. Godt nok har jeg selv en Epson, men en
bekendt har en HP og endda mindre model end den du pt. sidder
med. Hvis vi køber HP Glossy og ellers stiller driveren til at printe
på noget sådant i bedste kvalitet, så er der abslout ikke noget galt
med kvaliteten. Er det almindeligt papir, eller har du prøvet Glossy
og er du sikker på at du har stillet det hele rigtigt når du printer ud?

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Erik Hansen

Dato : 24-06-01 11:15

Hej Thomas.

Jeg kender ikke den nævnte HP 695 printer, men jeg formoder at der er
en jet printer. Så længe det er en jet printer skal du jo ikke regne
med at der kommer fotokvalitet ud af den. Selv om det er en rigtig
laserprinter, som der koster lange over 20.000, så er det stadig ikke
fotokvalitet. På mit arbejde har vi en HP 4500 farve laserprinter, og
den lave nogle rigtig gode udskrifter, men det er stadig ikke
fotokvalitet.

Her hjemme har jeg jeg en Epson Stylus Color 600, som er 1400 dpi. Den
skriver fint, men den larmer ad HT, og da den er løbet tøt for blæk i
farvepatronen har jeg ikke gidet at bruge den det sidste år's tid.

Jeg har lige købt en HP PSC 500, som er en kombineret farve jet
printer / flatben scanner / farvekopimaskien.
Den skriver i 1200 x 600 dpi, og de udskrifter jeg har fået ud af den,
ser ganske flotte ud, de er bedre end min Epson, men den er også over
et år gammel.

Så har man brug for en scanner og printer på samme tid er HP PSC 500
et godt bud.

Kopifunktionen virker selvom computeren ikke er tændt.

Det eneste minus jeg har fundet er at dens hastighed ikke er så
hurtig, men det skyldes nok at den er forbundet til parallelporten

Men du har sikkert lært at man skal ikke stole på de computersælgere,
så det kunne være du skulle se printeren i funktion, i stedet for at
få en udskrift, som kan komme fra en hvilken som helst printer.

jeg ved ikke om Epson har gjort deres printere mere støjsvage, men
hvis jeg var dig vil jeg ihvertfald prøve at se den printer i funktion
som du har kikket på.

....Erik

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 24-06-01 14:29

Erik Hansen <ehh@post1.tele.dk> skrev i

> Jeg kender ikke den nævnte HP 695 printer, men jeg formoder at der
> er en jet printer.

HP695 er en gammel inkjet printer.

> Så længe det er en jet printer skal du jo ikke
> regne med at der kommer fotokvalitet ud af den.

Det er rent vrøvl. Jeg har en HP930C, der ved udskrift på HP fotopapir
giver noget, der er så nær fotokvalitet, at du ikke kan se forskel på
en udskrift på dette papir og originalbilledet.

> [...]
> Den skriver fint, men den larmer ad HT, og da den er løbet tøt for
> blæk i farvepatronen har jeg ikke gidet at bruge den det sidste

Du kan købe nye patroner eller billigere genfylde dine patroner.

> Det eneste minus jeg har fundet er at dens hastighed ikke er så
> hurtig, men det skyldes nok at den er forbundet til parallelporten

Hvad vil du ellers forbinde den til? USB? Det hjælper ikke, da USB
porten ikke er hurtigere end parallelporten.

> Men du har sikkert lært at man skal ikke stole på de
> computersælgere, så det kunne være du skulle se printeren i
> funktion, i stedet for at få en udskrift, som kan komme fra en
> hvilken som helst printer.

Man bør kunne få sælgeren til at udskrive et billede man selv har med
på diskette.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Mere miljøkemi: http://www.environmental-chemistry.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 24-06-01 14:50

>Hvad vil du ellers forbinde den til? USB? Det hjælper ikke, da USB
>porten ikke er hurtigere end parallelporten.

Er den ikke? Hvad er så idéen?
Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 24-06-01 15:21

Du får nogle flere resourser fri i din computer da du så kan deaktiver din
printerport.

mvh
Thomas

Fra : Deaster

Dato : 24-06-01 19:03

Morten Bowman Hansen <bowman@mail1.stofanet.dk> skrev i en

Øhhh, en USB port overfører op 12 Mbit det kommer en parallel port vist ikke
op på.

Jesper (Deaster)
Some people are only alive
because it's illegal to kill them

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 25-06-01 19:09

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> wrote in message
> Øhhh, en USB port overfører op 12 Mbit det kommer en parallel port vist
ikke
> op på.
En "standard" parallel port gør ikke, men en ECP/EPP port overfører
24MBit/s - og har din computer USB har den nok også en ECP/EPP port.

Kilde: http://www.usb.org/faq/ans2.html#q3

/Lars

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 25-06-01 20:46

>En "standard" parallel port gør ikke, men en ECP/EPP port overfører
>24MBit/s - og har din computer USB har den nok også en ECP/EPP port.
>
>Kilde: http://www.usb.org/faq/ans2.html#q3
>
>/Lars

Og hvor kan man så se om man har det?
Jeg kan kun finde standard parallelport.
A7V133 og W2k

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Madsen

Dato : 25-06-01 21:03

"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk> skrev:

[ECP/EPP port eller ej]
> Og hvor kan man så se om man har det?
> Jeg kan kun finde standard parallelport.
> A7V133 og W2k

Du kan vist ikke inde i Win2000, men du kan inde i BIOS.
Her kan du stille om du vil køre ren ECP, EPP eller begge
dele f.eks.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 27-06-01 18:47

"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk> wrote in message

[snip]

> Og hvor kan man så se om man har det?
> Jeg kan kun finde standard parallelport.
> A7V133 og W2k

Det kan ses i Device Manager (højreklik My Computer, Properties, Hardware,
Device Manager).

Under "Ports (COM & LPT1) har jeg teksten:
ECP Printer Port (LPT1).

Her du ikke en tilsvarende text, kan din printer port være sat til standard
mode i din BIOS. Jeg kender ikke ABIT bundkortene og har ingen ide om hvor
gammelt et A7V133 er, men medmindre Nationalmusæet har krævet det udleveret
efter gældende dansk lov om danefæ skulle der være gode chancer!

/Lars