MS Windows
briani 27239
22" WideScreen TFT
Fra : Autocadster

Dato : 30-10-06 12:11

Har købt mig en 22" Widescreen Fujitsu-Siemens skærm, det er en
ScaleoView L22-W... lækker skærm, men jeg kan ikke hitte en opløsning
der giver normale ikoner, billeder m.m. de bliver lidt brede i det, kan
dette ikke undgås ?

Autocadster / 2620

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 30-10-06 16:39

Autocadster wrote:
> [...]
> ScaleoView L22-W... lækker skærm, men jeg kan ikke hitte en opløsning
> der giver normale ikoner, billeder m.m. de bliver lidt brede i det, kan

Du skal sandsynligvis vælge den opløsning der hedder 1680*1050 eller
måske 1920*1200. De to tal skal være i forholdet 16:10 hvor din
gamle skærm nok var i 4:3 eller 5:4. Skærmen har nok også mulighed
for at vælge "wide" eller "4:3" eller hvad det nu hedder på din skærm.
Det er hvad det hedder på min Samsung (også WS). På den måde kan du
få "normale" størrelsesforhold selvom du kører i en opl. der ikke
passer til aspect ratio.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |