MS Windows
briani 27239
Audio ripper -> mp3
Fra : Ukendt

Dato : 28-10-06 23:23

Jeg skal bruge et program der kan rippe audio cd'er til mp3 filer. Hvad er
bedst?
Jeg kender Exact Audio Copy v.095, men den kan kun rippe fra disc og ikke
wave-filer fra fx. harddisk.
Ellers har jeg brugt Steinberg Wavelab, men det er langsomt hvis mange sange
skal rippes.
Programmet skal være benytte sig af Lame eller Fraunhofer encoder eller
hvad?

MVH Peter

Fra : Max

Dato : 29-10-06 08:00

Hej Peter

> Programmet skal være benytte sig af Lame eller Fraunhofer encoder
> eller hvad?

CDex er mit foretrukkende våben.

--
Mvh Max

Fra : Ricko.

Dato : 29-10-06 07:57

"Peter" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> sange skal rippes.
> Programmet skal være benytte sig af Lame eller Fraunhofer encoder eller

Dette er et utroligt godt program
link
http://www.poikosoft.com/

Fra : Elmo Blatch

Dato : 29-10-06 08:50

Peter skrev:

> Jeg kender Exact Audio Copy v.095, men den kan kun rippe fra disc og ikke
> wave-filer fra fx. harddisk.

Passer ikke. Du kan gå ind i
Tools > Compress Wavs (Alt.V)
og vælge de filer du vil rippe.

vh
EB

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-06 16:22

Elmo Blatch wrote:
> Passer ikke. Du kan gå ind i
> Tools > Compress Wavs (Alt.V)
> og vælge de filer du vil rippe.

Ok tak. Så er det nok fordi jeg ikke har Lame encoderen installeret.

MVH Peter

Fra : John Christensen

Dato : 29-10-06 12:13

Peter skrev:
> [...]
> skal rippes.
> Programmet skal være benytte sig af Lame eller Fraunhofer encoder eller

Jeg vil anbefale Audiograbber 1.83
http://www.audiograbber.com-us.net/ Den er gratis og kan lidt af hver
der er dansk sprog modul til. og kan bruge Fraunhofer encoder muligvis
også Lame.

mvh
John C

Fra : Henning

Dato : 29-10-06 12:26

On Sun, 29 Oct 2006 00:22:36 +0200, "Peter" <-> wrote:

>Jeg skal bruge et program der kan rippe audio cd'er til mp3 filer. Hvad er
>bedst?

Hvorfor ikke bare bruge WIndows egen Mediaplayer 11? Her kan du sætte
bitrate og alt muligt andet.