MS Windows
briani 27239
Lydstyrke icon forsvundet.
Fra : Jubii

Dato : 24-10-06 14:30

Jeg har ikke længere lydstyrke icon på skrivebordet i taskbar.
Samtidig kan computeren ikke finde hverken sndrec.exe eller sndrec32.exe

Når man vælger at "vis ikonet lydstyrke på processlinien" i lyde og lydenheder
kommer der en besked om at lydstyrke ikke er installeret og at man skal bruge
"tilføj eller fjern programmer" for at geninstallere.
Det gøres jo nok i funktionen "tilføj/fjern windowskomponenter", men i den guide
der fremkommer kan jeg ikke finde lydstyrke.

Er ovenstående rigtigt?

Jeg har 2 cd'er til computeren, 1 restore og 1 application. Der findes lydstyrke
heller ikke. sndrec er der heller ikke.

sfc /scannow giver ingen fejl eller kommentarer.

Det indbyggede lydkort device kan fjernes og gendannes uden videre.

Ved søgning på sndrec/sndrec32 findes de, men når jeg går til den folder de
skulle være i findes de ikke.

Jeg har brugt nogle clear registry programmer, så kan de have fjernet dem ved en
fejl?

Fra : emj

Dato : 24-10-06 14:58

Jubii skrev:

>Jeg har ikke længere lydstyrke icon på skrivebordet i taskbar.

Højreklik på din proceslinje og vælg egenskaber
Klik på Tilpas
Find lydstyrkeikonet
Marker det og vælg "vis altid"

Hilsen emj

Fra : Jubii

Dato : 24-10-06 16:13

On Tue, 24 Oct 2006 15:58:12 +0200, emj <emj@> wrote:
in dk.edb.system.ms-windows

>Højreklik på din proceslinje og vælg egenskaber
>Klik på Tilpas
>Find lydstyrkeikonet
>Marker det og vælg "vis altid"
>
>Hilsen emj

Desværre gik den ikke. Lydstyrke ikonet var ikke blandt nuværende eller
tidligere indstillinger.

Fra : emj

Dato : 24-10-06 16:37

Jubii skrev:

>Desværre gik den ikke. Lydstyrke ikonet var ikke blandt nuværende eller
>tidligere indstillinger.

Kik i konttrolpanel på "Lyde og lynenheder", men det har du måske
heller ikke.?

Hilsen emj

Fra : kk

Dato : 24-10-06 18:12

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Kik i konttrolpanel på "Lyde og lynenheder", men det har du måske
> heller ikke.?
>
> Hilsen emj

Prøv at se: kontrolpanel-administration-tjenester, om WindowsAudio er
startet og står på Automatic.
mvh
kk

Fra : Jubii

Dato : 25-10-06 10:41

On Tue, 24 Oct 2006 19:11:56 +0200, "kk" <kru@nospammail.dk> wrote:
in dk.edb.system.ms-windows

>"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

>Prøv at se: kontrolpanel-administration-tjenester, om WindowsAudio er
>startet og står på Automatic.
>mvh
>kk

Ja det er den, jeg har lyde fra lydenheder, det er lydstyrke ikonet jeg ikke
har.

Jeg har glemt hvordan man kommer til lydindstillingerne uden den.

Fra : Jubii

Dato : 25-10-06 10:32

On Tue, 24 Oct 2006 17:37:25 +0200, emj <emj@> wrote:
in dk.edb.system.ms-windows

>Kik i konttrolpanel på "Lyde og lynenheder", men det har du måske
>heller ikke.?
>
>Hilsen emj

Hvorfor bliver du ubehagelig fordi dit råd ikke virkede?
Læs mit indlæg og du vil se hvad jeg har gjort for at selv finde en løsning.

Jeg skrev 3 linier om dit seneste råd/spørgsmål.

Fra : N/A

Dato : 25-10-06 10:34

Fra : Jubii

Dato : 25-10-06 10:34

in dk.edb.system.ms-windows

Fra : N/A

Dato : 25-10-06 13:38

Fra : Jubii

Dato : 25-10-06 13:38

On Wed, 25 Oct 2006 12:31:15 +0200, "Nørd" <Nørd@c.dk> wrote:
in dk.edb.system.ms-windows

>"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

>Ok. det er et indbygget lydkort i bundkort,
>så prøv at gå i Bios og se om Audio97 er Enablet
>Og eller´s se på den CD-Rom du har til dit bundkort.

Du er vist inde på fejl spor, jeg har alle lyde alle steder der skal være lyd,
så ingen problemerr der.

Det er lydstyrke ikonet jeg savner, da det kan mute lynhurtigt og man kan komme
til lydinstillingerne derfra.

Jeg har lige installeret frabrikantens egne lyddrivere til ac97 divice i stedet
for de generelle drivere der findes på c-medias hjemmeside.
Al lyd fungerer som det skal.

Fra : John

Dato : 25-10-06 15:28

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Det er lydstyrke ikonet jeg savner

I kontrolpanel:

Dobbeltklik højttaler-ikon, fanebladet Lydstyrke: Sæt flueben i
Vis ikonet Lydstyrke på proceslinjen

Mvh John

Fra : N/A

Dato : 25-10-06 16:09

Fra : Jubii

Dato : 25-10-06 16:09

On Wed, 25 Oct 2006 16:44:48 +0200, "Nørd" <Nørd@c.dk> wrote:
> [...]
>
>"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

>Ok, ja og i Kontrolpanel i Egenskaber for Lyde og lydenheder har du jo
>været
>og der er selvfølgelig flueben i vis icon lydstyrke på proceslinjen, så det
>kan ikke
>være der.
>Og egenskaber for Proceslinjen og menuen Start, vil jeg tro at du har valgt
>at icon for Lydstyrke skal vises altid, ligeledes i Tilpasning af menuen
>Start,
>under faneblader Avanceret, under Elementer i menuen Start, under Musik er

Ja tak, jeg fandt fejlen da jeg var i lyde og lydenheder og brugte knappen til
mit lyd "kort"s lydstyrke og fik at vide at sndvol32.exe ikke var installeret.
Jeg søgte på filen og da dem fremkom (i mappen system/i386/dll-noget) så
kopierede jeg den til window/system32.
Så kunne jeg i lyde og lydenheder markere at få et lydikon og det fik jeg så.
Det fik samtidig lydinstillingerne tilbage og deri var der en fejl i
mikrofoninstillingerne/avanceret, som jeg rettede.

Hvorfor både sndvol og sndrec forsvandt fra sine pladser er en gåde, og måske er
der flere systemfiler der er forsvundet fra sysetm32 mappen som giver sig til
kende senere.