MS Windows
briani 27239
Aktivering af Windows
Fra : Lars & Jane

Dato : 21-10-06 16:07

Jeg har fået fat i et pc kabinet, uden indhold, med windows xp home edition
OEM " Licens mærkat påklæbet kabinettet " Nu har jeg så bygget den op, og
jeg har for sjov prøvet at låne en kammerats OEM home cd, og sørme om ikke
den godkendte koden.
Så er ?.... Er det fuldt lovligt at ringe til MS og få den aktiveret ?
Eller er det den tunge vej ned til en forhandler og købe en ny Windows.
Mvh Lars...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-10-06 16:19

"Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk> skrev

> [...]
> Så er ?.... Er det fuldt lovligt at ringe til MS og få den aktiveret ?
> Eller er det den tunge vej ned til en forhandler og købe en ny Windows.

Hvorfor ikke spørge Microsoft i tedet for at få alle mulige ubrugelige svar
her?

Det er kun MS som kan svare sagligt omkring deres licensaftaler.

Claus

Fra : Ricko.

Dato : 21-10-06 16:31

"Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så er ?.... Er det fuldt lovligt at ringe til MS og få den aktiveret ?
> Eller er det den tunge vej ned til en forhandler og købe en ny Windows.

Eller den nemme vej
link

Fra : knudsen

Dato : 21-10-06 16:47

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> "Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Eller den nemme vej
> link

Hej
Hvad gør man med filen for at aktivere ?

M.V.H
knudsen

Fra : Ricko.

Dato : 21-10-06 16:52

"knudsen" <knudsen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> Hej
> Hvad gør man med filen for at aktivere ?
>
> M.V.H
> knudsen

pakker den ud med winrar og køre den fra skrivebordet

Fra : Ricko.

Dato : 21-10-06 16:57

> "knudsen" <knudsen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> pakker den ud med winrar og køre den fra skrivebordet
Og så kunne du skrive tilbage her om det virkede , hos dig også, ligesom hos
mange mange andre det virkede for, og de ringer ikke mere for at ordne det
mere hver gang xp den finder på unoder

Fra : knudsen

Dato : 21-10-06 17:23

> [...]
> hos mange mange andre det virkede for, og de ringer ikke mere for at ordne
> det mere hver gang xp den finder på unoder

Det vil jeg gøre, når det bliver aktuelt

M.V.H
knudsen

Fra : Ricko.

Dato : 21-10-06 17:28

> Det vil jeg gøre, når det bliver aktuelt
>
> M.V.H
> knudsen

Har lige fået en mail om at den virkede som den skulle, så alt er som det
plejer.

Fra : knudsen

Dato : 21-10-06 17:39

> Har lige fået en mail om at den virkede som den skulle, så alt er som det
> plejer.

O.K

Fra : knudsen

Dato : 28-10-06 12:14

> [...]
> hos mange mange andre det virkede for, og de ringer ikke mere for at ordne
> det mere hver gang xp den finder på unoder

Har lige geninstalleret Win XP Home og den skulle desværre
aktiveres via telefon - kørte så aktiveringsfilen - virker O.K.
Når jeg nu klikker på aktiveringsikonet står der : Windows er allerede
aktiveret, men i logbogen er der konstant en advarsel om : Dit windows
produkt er endnu ikke blevet aktiveret hos Microsoft - brug guiden
produktaktivering
inden 30 dage. Har det nogen betydning

Venlig Hilsen
knudsen

Fra : knudsen

Dato : 28-10-06 16:42

> [...]
> aktiveret, men i logbogen er der konstant en advarsel om : Dit windows
> produkt er endnu ikke blevet aktiveret hos Microsoft - brug guiden

Hel
Advarslen er nu forsvundet - filen fungerer

Venlig Hilsen
knudsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-10-06 23:52

knudsen skrev:

> Advarslen er nu forsvundet - filen fungerer

Har du prøvet MS Update efter installation af filen?
Hans

Fra : knudsen

Dato : 29-10-06 00:16

> Har du prøvet MS Update efter installation af filen?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Hej
Ingen problemer

Venlig Hilsen
knudsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-10-06 00:37

knudsen skrev:

> Hej
> Ingen problemer

Okay okay! - dagens gode nyhed!
Hans

Fra : knudsen

Dato : 29-10-06 02:01

> Okay okay! - dagens gode nyhed!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Hej
Ja det er godt nok irriterende, at man ikke bare kan
aktivere via internetet, når man har en lovlig kopi
Men sådan er der jo så meget - man kan så bare håbe at
de vil forsøge at løse problemet.

Venlig Hilsen
knudsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-10-06 07:34

knudsen skrev:

> Ja det er godt nok irriterende, at man ikke bare kan
> aktivere via internetet, når man har en lovlig kopi

Hvis filen kører 100% som du beskriver hér er jeg fuldt ud tilfreds!
Hans

Fra : knudsen

Dato : 29-10-06 09:14

> Hvis filen kører 100% som du beskriver hér er jeg fuldt ud tilfreds!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

O.K.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-10-06 09:21

knudsen skrev:

> O.K.

PS: Havde du lavet om på hardwaren?
Hans

Fra : knudsen

Dato : 29-10-06 10:26

> PS: Havde du lavet om på hardwaren?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Hej
Jeg ved ikke lige hvad du mener, men jeg har ikke lavet om på noget.
Jeg har formateret og geninstalleret - prøvede så at aktivere via nettet
men kunne ikke - fik besked på at aktivere via telefon.
Så var det, at jeg lige ville prøve om filen virkede og det gjorde den
som beskrevet.

Venlig Hilsen
knudsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-10-06 23:09

knudsen skrev:

> Jeg ved ikke lige hvad du mener, men jeg har ikke lavet om på noget.

Det var dét jeg mente - om du fx. samtidig havde skiftet harddisken e.l.
Hans

Fra : knudsen

Dato : 29-10-06 23:26

> Det var dét jeg mente - om du fx. samtidig havde skiftet harddisken e.l.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

O.K.

Har lige hentet Windows Defender, hvor jeg skulle valideres
inden jeg kunne downloade - ingen problemer

--
Venlig Hilsen
knudsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-10-06 23:30

knudsen skrev:

> O.K.
>
> Har lige hentet Windows Defender, hvor jeg skulle valideres
> inden jeg kunne downloade - ingen problemer

Okay...

Jeg har det bare med at bygge om på mine gamle computere og ville høre om MS
blev utilfreds med dét
Hans

Fra : knudsen

Dato : 29-10-06 23:39

> Okay...
>
> Jeg har det bare med at bygge om på mine gamle computere og ville høre om
> [...]

O.K.

Fra : knudsen

Dato : 21-10-06 16:58

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> "knudsen" <knudsen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> pakker den ud med winrar og køre den fra skrivebordet

Takker

Fra : co@ch [4130]

Dato : 21-10-06 23:02

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> "Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Eller den nemme vej
> link

Jeg kan ikke bruge dit link til Arrownet...Jeg kan ikke få adgang til
arrownet's nyhedsgrupper.
Jeg har kun adgang til TDC's nyhedsgrupper.
jeg kunne godt bruge den fil du har uploadet...iflg. tidligere indlæg.

mvh
Bri@n

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-10-06 23:11

co@ch [4130] skrev:

> jeg kunne godt bruge den fil du har uploadet...iflg. tidligere indlæg.

Mail sendt.
Hans

Fra : Lars & Jane

Dato : 22-10-06 07:44