MS Windows
briani 27239
Fejl ved opstart
Fra : Krs

Dato : 20-10-06 21:20

Et par minutter inde i opstart fremkommer:

"Fejl i brugergrænseflade

Dll-filen msgina.dll til logon-brugergrænsefladen kunne ikke indlæses".

Jeg har prøvet

- at starte op i fejlsikret tilstand (samme fejl)
- at starte op i vga-mode (samme fejl)
- at starte op på start-diskette (men jeg kunne så ikke få adgang til
c-drevet)

alt sammen med henblik på at at komme på c-drevet og udskifte dll-filen -
alternativt tage kopi af c-drevet og formatere skidtet.

Intet virker.

What to do?

Fra : knudsen

Dato : 20-10-06 21:49

"Krs" <xxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> alt sammen med henblik på at at komme på c-drevet og udskifte dll-filen -
> alternativt tage kopi af c-drevet og formatere skidtet.

Hej
Her er er artikel fra XP Magasinet - har ikke afprøvet det
så jeg ved ikke om det virker

M.V.H
knudsen

Mange frygter, at der kun er en geninstallation som eneste løsning, hvis
Windows pludselig bliver ved med at gå ned. Men tøven kende, find
installations-cd'en frem, sæt den i cd-drevet og genstart computeren fra
cd'en. Under opstarten trykkes F8, og når licensbetingelserne vises på
skærmen, trykkes på R-tasten på tastaturet. Så fortsætter opstartsprocessen
på normal vis, men undervejs gendannes alle beskadigede systemfiler
automatisk.

Derefter skulle Windows gerne fungere helt normalt igen - ellers er der nok
ikke andet for end at geninstallere skidtet.

Fra : Krs

Dato : 20-10-06 23:23

Hmmm - nej, desværre virker det ikke i dette tilfælde.

Selv ved en geninstallation får jeg en fejl:

"Installationsprogrammet kan ikke kopiere filen: msgina.dll"

Det er sgu da underligt.

Fra : knudsen

Dato : 21-10-06 00:16

Hej
Et " Skud i tågen " : Du har vel slettet den gamle installation
inden du laver nyinstallation

M.V.H
knudsen

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 21-10-06 12:12

> [...]
>
> alt sammen med henblik på at at komme på c-drevet og udskifte dll-filen -
> alternativt tage kopi af c-drevet og formatere skidtet.

Se denne artikel:
http://support.microsoft.com/kb/329316

Jørgen