MS Windows
briani 27239
Screenshot i fejlsikret tilstand / WinXP /~
Fra : Peter Heide

Dato : 19-10-06 14:27

Skal sende en TPTest til min udbyder . Efter at have lave testen og skal
lave et screenshot
trykker jeg på Shift + PrtSC. Der er ingen reaktion whatever. Uanset hvilken
rækkefølge
jeg trykker.

Hvoran laver jeg så et screenshot af testen i fejlsikret tilstand ?

Glad for noget hjælp hér.

Fra : Ole C

Dato : 19-10-06 15:02

Peter Heide skrev blandt andet:

> [...]
> hvilken rækkefølge
> jeg trykker.
>
> Hvoran laver jeg så et screenshot af testen i fejlsikret tilstand ?

Der sker heller ikke umiddelbat noget, men screenshottet bliver lagt i
Udklipsholderen og skal derefter sættes ind i for eksempel Paint.
Jeg går ud fra at det også virker i Fejlsikker tilstand.
I øvrigt kan indskrænke screenshottet til det aktive vindue, hvis du bruger
Ctrl+Alt+PrtSc

--
vh
Ole C

Fra : Peter Heide

Dato : 19-10-06 15:16

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg går ud fra at det også virker i Fejlsikker tilstand.
> I øvrigt kan indskrænke screenshottet til det aktive vindue, hvis du

Tak for svar men Udklipsholderen ? Hvor er den ?

Jge bruger ikke WORD hvis det er dér den er.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-10-06 15:21

Den 19-10-06 16.16 skrev Peter Heide følgende:

> Tak for svar men Udklipsholderen ? Hvor er den ?

Den er i Windows. Åbn et hvilket som helst program som kan redigere
billeder (fx Paint: Start => Alle programmer => Tilbehør => Paint),
indsæt det der, og gem det derefter som en fil.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spareribs: Buskplante, hvis frugter bruges som tilbehør til maden...

Fra : Peter Heide

Dato : 19-10-06 15:31

> Den er i Windows. Åbn et hvilket som helst program som kan redigere
> billeder (fx Paint: Start => Alle programmer => Tilbehør => Paint), indsæt
> det der, og gem det derefter som en fil.

Men som sagt når jeg trykker PrtSc sker der ikke en skid. Eller Shift +
Prtsc.
Gør som der står man skal gøre i WinXP men jeg få ikke mulighed for at
gemme eller åbne noget billede.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-10-06 15:40

Den 19-10-06 16.30 skrev Peter Heide følgende:

> Men som sagt når jeg trykker PrtSc sker der ikke en skid. Eller Shift +
> Prtsc.
> Gør som der står man skal gøre i WinXP men jeg få ikke mulighed for at
> gemme eller åbne noget billede.

Først tager du skærmskuddet ved at trykke på Print Screen, så åbner du
Paint som beskrevet ovenfor. I Paint klikker du på menupunktet Rediger
=> Indsæt. Du kan nu se dit billede i Paint. Klik på Filer => Gem =>
angiv en placering og et navn på filen, og klik på Gem. Send filen til
din udbyder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Rævekage: Rævens godt gemte ekskrementer...

Fra : Peter Heide

Dato : 19-10-06 15:49

> [...]
> placering og et navn på filen, og klik på Gem. Send filen til din udbyder.

BINGO !

Tak for hjælpen. Der var den. Ville godt have "et eller andet jeg kunne
gemme"
og senere åbne.Men det virker.

Fra : Peter Heide

Dato : 19-10-06 15:40

> Den er i Windows. Åbn et hvilket som helst program som kan redigere
> billeder (fx Paint: Start => Alle programmer => Tilbehør => Paint), indsæt
> det der, og gem det derefter som en fil.

Det dér ved jeg godt. Men når jeg altså IKKE har en udklipsholder
i min udgave af WinXP (tilsyneladende ) hvor gemmer "shottet" sig så ?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-10-06 15:42

Den 19-10-06 16.39 skrev Peter Heide følgende:

> Det dér ved jeg godt. Men når jeg altså IKKE har en udklipsholder
> i min udgave af WinXP (tilsyneladende ) hvor gemmer "shottet" sig så ?

Det har du. Shottet gemmes i hukommelsen i Windows.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Rustvogn: En bil der er godt angrebet af rust i såvel undervogn som i de

Fra : Rado

Dato : 19-10-06 16:31

On Thu, 19 Oct 2006 16:02:24 +0200, "Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk>
wrote:

>I øvrigt kan indskrænke screenshottet til det aktive vindue, hvis du bruger
>Ctrl+Alt+PrtSc

Alt + PrtSc er nok.

Og Shift + PrtSC virker blot som PrtSC alene (dvs. Shift har ingen
indflydelse):

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : Ole C

Dato : 19-10-06 18:18

Rado skrev blandt andet:

> Alt + PrtSc er nok.