MS Windows
briani 27239
XP home nu uden kode
Fra : Hagar

Dato : 16-10-06 22:27

Hej i gruppen

Min gamle mor er grædefærdig, hun har kørt med XP home nu i 1½ år uden
problemer, lige med et er der kommet, efter hendes beskrivelse, et 5 takker
ikon nede ved uret, i den står der at det IKKE er en lovlig XP home hun har.
Jeg har forsøgt at få hende til at finde skiven frem, men hun aner ikke hvor
hun har lagt den, kan sådan en kode forsvinde, eller er der tale om at min
gamle mor har foretaget sig noget hun ikke burde ?
HVIS nu det ikke er helt legalt det hun har på, så er der noget med hun kan
købe en nøgle online, men hvor er det lige man gør det ?

Hagar

Fra : Ricko.

Dato : 17-10-06 07:48

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> HVIS nu det ikke er helt legalt det hun har på, så er der noget med hun
> kan købe en nøgle online, men hvor er det lige man gør det ?

Ups , det lyder sørme ikke rart ,

Fra : Frank R.

Dato : 17-10-06 07:53

On Mon, 16 Oct 2006 23:27:22 +0200, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

>Jeg har forsøgt at få hende til at finde skiven frem, men hun aner ikke hvor
>hun har lagt den, kan sådan en kode forsvinde, eller er der tale om at min
>gamle mor har foretaget sig noget hun ikke burde ?

Hun kan finde sin aktuelle nøgle ved at køre følgende program som er
gratis og som man bare pakker ud og kører (man behøver ikke at
installere det). AIDA32 - Personal System Information.

http://www.majorgeeks.com/download181.html

Hvis det elllers er en lovlig nøgle kan hun ringe til Microsoft, så
kan de hjælpe hende.

Prøv at aktivere Windows igen og på et tidspunkt kommer får man
mulighed for at ringe til Microsoft. Ring på det nr som der oplyses.

Havde selv samme problem her forleden dag, da Windows pludselig "ikke
var lovlig", da jeg havde smidt et nyt netkort og en anden harddisk i
dyret.

Fra : Hagar

Dato : 17-10-06 08:51

> [...]
>
> Havde selv samme problem her forleden dag, da Windows pludselig "ikke
> var lovlig", da jeg havde smidt et nyt netkort og en anden harddisk i

Takker for hjælpen.
Resultatet må jeg vende tilbage med, for vi bor i hver sin ende af landet,
og hun er ikke SÅ skrap til det her med computere, men jeg drager af sted på
fredag

Hagar

Fra : Poul

Dato : 17-10-06 08:35

Er det ikke den der siger at denne version af Windows XP ikke længere er
opdateret og man skal installere SP2?

Mvh
Poul

Fra : Hagar

Dato : 17-10-06 08:47

"Poul" <øst@post.dk> skrev i en meddelelse
> Er det ikke den der siger at denne version af Windows XP ikke længere er
> opdateret og man skal installere SP2?
>
> Mvh
> Poul

Nej, det er ikke den, når hun højreklikker på ikonet, så kommer der en
"boble" op hvor der står at denne kopi af Windows ikke er lovlig, eller
noget i den stil. Den gamle kone er jo helt ude af den
'
Hagar

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 17-10-06 14:14

On Tue, 17 Oct 2006 09:46:54 +0200, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>"boble" op hvor der står at denne kopi af Windows ikke er lovlig, eller
>noget i den stil. Den gamle kone er jo helt ude af den

Jeg oplevede en der gjorde det samme. Det var måneden der var forkert.
Rettede den og alt vao OK herefter.

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Ricko.

Dato : 17-10-06 15:02

> [...]
> "boble" op hvor der står at denne kopi af Windows ikke er lovlig, eller
> noget i den stil. Den gamle kone er jo helt ude af den
Tror du ikke du skulle kontakte mig og så finder vi lige en løsning på det
lille problen , ellers så kik i den gruppe hvor de andre skumle personer
OGSÅ holder til , (haha)

Fra : Hans

Dato : 17-10-06 16:29

> [...]
> "boble" op hvor der står at denne kopi af Windows ikke er lovlig, eller
> noget i den stil. Den gamle kone er jo helt ude af den

Så må hun jo lære at bruge et produkt, der ikke "ikke er helt legalt". Det
må andre.

Fra : L.E.P.

Dato : 17-10-06 08:43

Mon, 16 Oct 2006 23:27:22 +0200, skrev "Hagar" <nogo31@hotmail.com> :

> [...]
>HVIS nu det ikke er helt legalt det hun har på, så er der noget med hun kan
>købe en nøgle online, men hvor er det lige man gør det ?

Hvis der er en computer med XP preinstalleret, står koden at eller
andet sted på kabinettet.

Hilsen Lars

Fra : Bjarne Chr

Dato : 17-10-06 11:00

> [...]
> HVIS nu det ikke er helt legalt det hun har på, så er der noget med hun
> kan købe en nøgle online, men hvor er det lige man gør det ?

---------------

Spørgsmål: Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke består valideringstesten,
men er sikker på at have købt/være i besiddelse af en ægte kopi?
Svar: Kontakt den forhandler, hvor du købte din pc. Hvis forhandleren
ikke kan hjælpe dig, skal du kontakte dit lokale Microsoft-callcenter.
Medarbejderen hos Microsoft-callcenter kan hjælpe dig med at kontrollere, om
den produktnøgle, der er installeret på din pc, er ægte. De fleste af de
kunder, som ikke består valideringstesten, har købt deres pc hos en
systembygger, som har leveret pc'en med et ægte ægthedsbevis med installeret
en ugyldig produktnøgle. Hvis kunden har en lovlig produktnøgle fra
ægthedsbeviset eller det sikkerhedskopieringsmedie, der blev leveret sammen
med pc'en, kan medarbejderen i callcentret henvise kunden til et
opdateringsværktøj til produktnøglen, som kunden kan bruge til at konvertere
sit system til et ægte med ved hjælp af den lovlige produktnøgle, som
vedkommende har.

http://www.microsoft.com/genuine/downloads/faq.aspx#Question6Label Microsoft
Danmark ApS Telefon 44 89 0100
--
Venlig Hilsen
Bjarne Chr

Fra : Jesper Johnsen

Dato : 15-11-06 08:04

Hagar skrev:
> [...]
> HVIS nu det ikke er helt legalt det hun har på, så er der noget med hun kan
> købe en nøgle online, men hvor er det lige man gør det ?

Under aktiveringen skal du bare ringe til Microsoft, så registrere de
din windows uden at stille spørgsmål.
sådan var det da jeg aktiverede min bærbar for 6 mdr siden ved
selvfølgelig ikke om politikken er ændret idag

Hilsen Jesper