MS Windows
briani 27239
Forsendelse af billedfiler
Fra : erik kirkeby

Dato : 16-10-06 09:56

Jeg ved ikke, om det er den rette gruppe, men nu prøver jeg:

1. Jeg bruger det udmærkede billedbehandlingsprogram Photoshop Elements,
men det har gjort sig selv til standardprogram for åbning af alle
billedfiler. - Hvordan laver jeg det om, så det Windows billed- og
faxfremviser, der anvendes??

2. Når jeg skal sende et billede via mail vedhæfter jeg billedet på normal
vis. - Men hvis jeg åbner linket til billedet inden afsendelsen, er det igen
Photoshop der åbner. - Kan modtageren af billedfilen åbne den, hvis
vedkommende ikke har Photoshop installeret??

På forhånd tak for et svar.

Hilsen
Erik

Fra : emj

Dato : 16-10-06 11:36

erik kirkeby skrev:

>Kan modtageren af billedfilen åbne den, hvis
>vedkommende ikke har Photoshop installeret??

Ja, modtageren kan altid se en *.jpg billedfil.

Jeg synes bestemt, at du skal lade Photosho Element fortsætte med at
tage sig af billederne på din harddisk.

Hilsen emj

Fra : Ole C

Dato : 18-10-06 23:15

erik kirkeby skrev blandt andet:

> [...]
> Elements, men det har gjort sig selv til standardprogram for åbning
> af alle billedfiler. - Hvordan laver jeg det om, så det Windows

Der må være et punkt "Options" eller "Preferences" i Photoshop Elements hvor
du kan fjerne programmets reference til de filelr som du ikke ønsker at
Photoshop skal tage sig af - for eksempel .jpg-filer.
Hvis ikke Windows derefter selv åbner billederne i Billed- og
faxfremviseren, så vil du blive præsenteret for nogle dialogbokse - evt. ved
at højreklikke - og der blive ledt til en liste hvor du kan vælge Billed- og
faxfemviseren.
Husk at markere punktet "Brug altid det valgte program til at åbne denne
type fil".

> [...]
> afsendelsen, er det igen Photoshop der åbner. - Kan modtageren af
> billedfilen åbne den, hvis vedkommende ikke har Photoshop

Ja, bare vedkommende har et billed-fremvisningsprogram - for eksempel
Windows' Billed- og faxfremviser.

--
vh
Ole C

Fra : emj

Dato : 19-10-06 03:23

Ole C skrev:

> Kan modtageren af
>
>Ja, bare vedkommende har et billed-fremvisningsprogram - for eksempel
>Windows' Billed- og faxfremviser.

Enhver browser kan vise JPG filer.

Hilsen emj

Fra : Ole C

Dato : 19-10-06 08:08

emj skrev blandt andet:

> Enhver browser kan vise JPG filer.

Og?

--
vh
Ole C

Fra : L.E.P.

Dato : 19-10-06 09:22

Thu, 19 Oct 2006 00:15:05 +0200, skrev "Ole C"
<ocl@fjerndettetdcadsl.dk> :

> [...]
>faxfemviseren.
>Husk at markere punktet "Brug altid det valgte program til at åbne denne

Ellers er der

Kontrolpanel > Mappeindstillinger > fanen Filtyper

Her kan man vælge hvilket program der skal bruges til de forskellige
filtyper.

Hilsen Lars