MS Windows
briani 27239
system volume information
Fra : Ole Larsen

Dato : 15-10-06 11:34

Hejsa.
En emne-/indholds søgning på gruppen gav intet, så:

Min AVG siger trojaner i en _restorefil i system volume information, men
housecall finder intet unormalt i S V I, så måske er der tale om en
"falsk positiv".
Som jeg opfatter problemet ved jeg altså ikke om det er en trojaner
eller ej. AVG kan ikke fjerne eller heale da den siger "inde i arkiv"
og jeg kan ikke komme ind i S V I på nogen af mig kendt måde, heller
ikke i fejlsikret/explorer lukket i jobliste/kommandoprompt - der kan
jeg slet ikke se S V I.
Hvordan får jeg adgang så jeg kan slette der få filer, AVG kalder trojanere
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, aug. 2006

Fra : Ole Larsen

Dato : 15-10-06 11:45

Ole Larsen skrev:

Sorry, glemte lige: W XP Home Ed.

Fra : N_B_DK

Dato : 15-10-06 11:56

Ole Larsen wrote:
> Hejsa.

Deaktiver system gendannelse, (under system i kontrolpanelet) og de er væk.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Ole Larsen

Dato : 15-10-06 13:34

N_B_DK skrev:

> Deaktiver system gendannelse, (under system i kontrolpanelet) og de er væk.

Ja, naturligvis. Jeg kan ikke komme ind og se at filerne er væk, men da
mappen i egenskaber vise 0 bytes mådet være OK

Fra : Edmund

Dato : 15-10-06 21:04

> Ja, naturligvis. Jeg kan ikke komme ind og se at filerne er væk, men
> da mappen i egenskaber vise 0 bytes mådet være OK

Den viser også o bytes selv om der er noget derinde
altså så længe mappen er låst

du skal overtage ejerskab af mappen

men da du har home hvor man normalt skal i fejlsikret tilstand for at
gøre det, kan du gøre sådan i stedet

vælg start / kør og skriv
cacls "driveletter:\System Volume Information" /E /G username:F

i dit tilfælde måske
cacls "c:\System Volume Information" /E /G ole:F
--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 15-10-06 21:08

hvis du vil låse mappen igen

cacls "driveletter:\System Volume Information" /E /R username

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-10-06 06:28

Edmund skrev:

> [...]
>
> i dit tilfælde måske
> cacls "c:\System Volume Information" /E /G ole:F

Hvem der kunne sin dos....
Tak for hjælpen
Hvad står E, G , F og R for?

Fra : Edmund

Dato : 16-10-06 16:10

> Hvem der kunne sin dos....

jeg har stjålet det fra microsofts sider

aner ikke en dyt om det skulle bare bruge det til en backup fil der på
mystisk vis hele tiden blev låst(drive Image)

> Tak for hjælpen
> Hvad står E, G , F og R for?

http://support.microsoft.com/kb/309531

har ikke selv læst denne
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/cacls.mspx?mfr=true

--
Mvh Edmund
MSN edmorano@passport.com

Fra : N_B_DK

Dato : 16-10-06 16:38

Ole Larsen wrote:
> Hvem der kunne sin dos....
> Tak for hjælpen
> Hvad står E, G , F og R for?

i en command prompt skriver du cacls /? så kan du læse om hvad de
forskellige switches gør.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-10-06 18:03

N_B_DK skrev:

> i en command prompt skriver du cacls /? så kan du læse om hvad de
> forskellige switches gør.

Fint, takker