MS Windows
briani 27239
Genoplive død win98
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 13-10-06 19:00

Jeg _skal_ have liv i en win98 maskine der er død pga vxd problemer.
Jeg har en OEM inst CD men kan ikke få lov at installere: Der er allerede et
operativsysten installeret ...
Hvordan får jeg lov at installere oven i? Hvilken fil checker
inst.programmet på?

--

Med venlig campinghilsen
Erik Nielsen - Odense.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 13-10-06 21:06

"Erik M. Nielsen" <adminSPAMFILTER@campingtips.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Med venlig campinghilsen
> Erik Nielsen - Odense.
> Hobby 495 Excelent Ufe - Peugeot 406 2.0 ST - TomTom navigation.
Jeg kan ikke lige huske om det galdt i 98 eller om det var i 95 men man
kunne dengang omdøbe filen win.com til win.bak i windows mappen og så kørte
det som regel medmindre at OEM versionen var lavet til et bestemt computer
mærke.
--
Venlig Hilsen
Bjarne Chr

Fra : O. Skjold

Dato : 13-10-06 21:16

Bjarne Chr skrev i

<klip>

Korrekt men jeg mener dog også svagt at kunne huske, at win.ini
også skulle omdøbes til fx. win.ini.old eller husker jeg helt
galt?

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-10-06 22:36

O. Skjold wrote:

> Korrekt men jeg mener dog også svagt at kunne huske, at win.ini
> også skulle omdøbes til fx. win.ini.old eller husker jeg helt
> galt?

Det er win.com der skal omdøbes.

mvh
Henning

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-10-06 00:55

"O. Skjold" <5260.odense@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Korrekt men jeg mener dog også svagt at kunne huske, at win.ini også
> skulle omdøbes til fx. win.ini.old eller husker jeg helt galt?

Ja, du husker forkert. Det er win.com som andre anfører. Jeg mener dog også,
at i en af win 98 versionerne skulle man også fjerne/omdøbe command.com og
io.sys

Kurt

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 14-10-06 07:21

> [...]
>
> Med venlig campinghilsen
> Erik Nielsen - Odense.
> Hobby 495 Excelent Ufe - Peugeot 406 2.0 ST - TomTom navigation.

hej
kom cd i vælg gennemse denne cd når den popper op,gå i windows mappen klik
på install , så skulle det køre.
autorun er kun for maskiner uden operativsystem.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 14-10-06 08:00

"poul.b.hansen." <snubby@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på install , så skulle det køre.
> autorun er kun for maskiner uden operativsystem.

Hej
virkede det ikke kun hvis man var inde i windows jeg har forstået at han
ikke kan starte WIN98.
--
Venlig Hilsen
Bjarne Chr

Fra : Bjarne Chr

Dato : 14-10-06 09:28

> [...]
>
> Med venlig campinghilsen
> Erik Nielsen - Odense.
> Hobby 495 Excelent Ufe - Peugeot 406 2.0 ST - TomTom navigation.

Så er jeg ikke helt senil endnu godt det lykkedes
--
Venlig Hilsen
Bjarne Chr

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 14-10-06 10:44

"Bjarne Chr" <No@Way.invalid> skrev i en meddelelse

> Hej
> virkede det ikke kun hvis man var inde i windows jeg har forstået at han
> [...]
hej
så starter man med win98 stsrtdiskkette med cd
finder cd drevet os så vidrer.
har læst han har fået det til at virke.

Fra : gb

Dato : 17-10-06 01:34

"Erik M. Nielsen" <adminSPAMFILTER@campingtips.dk> wrote in

> Jeg _skal_ have liv i en win98 maskine der er død pga vxd problemer.

Få dig en Win98SE bootdiskette med FDISK, FORMAT og (meget vigtigt)
SMARTDRV på. Google på "ultimate boot disk". Så finder du hvad du skal
bruge.

FDISK, formater, og reboot så med understøttelse for CD med CD i drevet,
selvfølgelig. Skriv SMARTDRV ved Arompten, skift til CD'en og kør Setup.

(Hvis du ikke bruger SMARTDRV varer processen en times tid længere end hvis
du gør).

Jeg har ikke tal på, hvor mange gange jeg har gjort dette, det VIRker bare.

--
GB