MS Windows
briani 27239
Hvordan får jeg lavet en systemgendannelse~
Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 16:12

Normalt sætter jeg kun pc'en i dvale, men i aftes lukkede jeg helt ned.
Da jeg så her til morgen skulle starte op igen, 'hængte' den.

(Det er WinXP Home SP2).

Skrivebordet kommer fint op, men ikonerne i processlinien kommer ikke op,
og når jeg hører cursoren ned på processlinien, får jeg timeglasset.

Prøvede at gå ind i Denne Computer for at displaye nogle mapper. Dette
virkede fint.
Samtidig dukkede en del af ikonerene op i processlinien, incl. Start
knappen, men stadigvæk låst.

Jeg kunne tænke mig at prøve en systemgendannelse, men hvordan kommer jeg
ind til denne, når Start knappen er låst?

OK, jeg har også prøvet den anden vej:
Denne computer --> Kontrolpanel --> Hjælp og Support.
Her kommer jeg heller ikke videre.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 11-10-06 16:42

<kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk> skrev i en meddelelse

hvad med fejlsikret . F8
--
ad

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 17:13

Den 11/10-2006 klokken 17:42, skrev
"Awul Dasfilshabeda" <th.nyhedsgruppe@gmail.com>
i <egj3b6$27fc$1@newsbin.cybercity.dk>:

> hvad med fejlsikret . F8

Er prøvet. Her er problemet med processlinien desværre det samme.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Fjollefrans

Dato : 11-10-06 18:03

> Er prøvet. Her er problemet med processlinien desværre det samme.
>
> Med venlig hilsen,

Tryk ctrl-shift-esc for at få task manageren op, I Fil menuen vælger du
Ny... (Kør) og skiver "%SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe"

- FF

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 19:43

Den 11/10-2006 klokken 19:02, skrev
"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com>
i <452d23ba$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Tryk ctrl-shift-esc for at få task manageren op, I Fil menuen vælger du
> Ny... (Kør) og skiver "%SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe"

Tusind tak for tippet.
Nu kom jeg ind på systemgendannelses siden - ok.
Men men, når jeg så har valgt et gendannelses punkt, og trykker 'næste'
for at restore, så sker der intet.

Gad vist, hvad der er sket - og hvor.

NB: Prøvede lige - for nysgerrighedens skyld, om jeg kunne lave et nyt
gendannelspunkt.
Dette kunne jeg mærkværdigvis godt.
Men restore - nej.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-06 10:10

Den 11/10-2006 klokken 20:43, skrev
i <452d3da4$0$913$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> [...]
> for at restore, så sker der intet.

> Gad vist, hvad der er sket - og hvor.

> NB: Prøvede lige - for nysgerrighedens skyld, om jeg kunne lave et nyt

Ligeledes er lukning af PC'en blevet besværlig. ALT F4 virker heller ikke
mere, så jeg må ind i taskmanager og logge mig af.

Jeg må nok til den trælse metode med en reparation fra CD'en.
(Med følgende geninstallering af SP2 og alt det "løse")

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Lyrik

Dato : 12-10-06 13:32

> [...]
>
> Jeg må nok til den trælse metode med en reparation fra CD'en.
> (Med følgende geninstallering af SP2 og alt det "løse")

+++++++++++++++++++++++
Den opfører sig som en "RAM-fejl" prøv at skifte mellem ramblokkene for en
sikkerheds skyld.

Hilsen
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-06 21:47

Den 12/10-2006 klokken 14:32, skrev
"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk>
i <452e35d4$0$147$157c6196@dreader2.cybercity.dk>:

> Den opfører sig som en "RAM-fejl" prøv at skifte mellem ramblokkene for
> en sikkerheds skyld.

Tak for tippet. Det må jeg se at få kigget på.
(Håber, at den 1 MB Ram, der sidder i, er opdelt i to blokke).

Har forøvrigt nu kørt en "repair" fra CD'en - men uden det ønskede
resultat

Med venlig hilsen,
Kjeld