MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fjernstyre Windows XP
Fra : Ukendt

Dato : 09-10-06 20:46

Hejsa

Jeg skal bruge et lille program der kan styre en anden Windows XP computer
over nettet. Programmet skal automatisk starte op når pc'en tændes og være
klar i baggrunden.

Kan I anbefale noget? Gerne freeware eller shareware med ikke nødvendigvis.

MVH Peter

Fra : Henrik

Dato : 09-10-06 21:17

"Peter" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> klar i baggrunden.
>
> Kan I anbefale noget? Gerne freeware eller shareware med ikke

Brug VNC http://www.realvnc.com/

MVH

Henrik

Fra : Doe

Dato : 09-10-06 21:28

> [...]
> klar i baggrunden.
>
> Kan I anbefale noget? Gerne freeware eller shareware med ikke

Remote Desktop - er indbygget i XP. Bare skriv "mstsc" i Start, Run. Det
kræver selvfølgelig en port åbnet (port 3389), men det gør VNC jo også (port
5900). Se evt. mere her,
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/mobility/rdfaq.mspx

Fra : Fjollefrans

Dato : 09-10-06 22:54

> Remote Desktop - er indbygget i XP. Bare skriv "mstsc" i Start, Run. Det
> kræver selvfølgelig en port åbnet (port 3389), men det gør VNC jo også
> [...]

det er dog kun XP Pro maskiner der kan styres med Remote Desktop, Home kan
ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-06 08:35

Fjollefrans wrote:
> det er dog kun XP Pro maskiner der kan styres med Remote Desktop,
> Home kan ikke.

Ja det er XP Home jeg har.
MVH Peter

Fra : Sejerkilde 7500

Dato : 10-10-06 07:08

Jeg bruger dette programmet logmein, free virsionen, når jeg skal hjælpe
min mor.

www.logmein.com

Det tager lidt tid at sætte det op, men når det er gjordt, så køre det bare
der ud af

mvh

Niels-Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-06 08:33

Sejerkilde 7500 wrote:
> [...]
> hjælpe min mor.
>
> www.logmein.com
>
> Det tager lidt tid at sætte det op, men når det er gjordt, så køre

Kan man også se hvad der sker på den remote computer? Altså hvis man vil
overvåge den?
MVH Peter

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 10-10-06 08:40

Peter skrev:
> [...]

Hejsa Peter

Jeg har lige installeret dette prog.
Jeg undre mig lidt over at der står
"Gitte (offline) IT Reach (Trial)"
Det er "Trial" der undre mig da programmet
er "Free Virsion".

mvh
Hans Otto

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 10-10-06 12:19

Hans Otto Nielsen wrote:
> Jeg har lige installeret dette prog.
> Jeg undre mig lidt over at der står
> "Gitte (offline) IT Reach (Trial)"
> Det er "Trial" der undre mig da programmet
> er "Free Virsion".

Det er vel fordi du har installeret en trial af logmein reach...

Under menupunktet "products" kan du også vælge logmein free...

hmm det virker smart - free-versionen virker ret godt her - og der
står ikke noget med trial...

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : jacobask@gmail.com

Dato : 11-10-06 12:38

Peter wrote:
> [...]
> klar i baggrunden.
>
> Kan I anbefale noget? Gerne freeware eller shareware med ikke nødvendigvis.

Jeg vil også (som andre) klart anbefale vnc (fås i mange udgaver) og
lade serverdelen kører som service på den maskine du skal have adgang
til. Hermed har du altid adgang (uanset om der er logget ind på
maskinen eller ej). Vnc virker mellem stort set alle platforme og på
alle windows udgaver.

Her er et par links:

http://www.realvnc.com/
http://www.tightvnc.com/