Hjørnetand
Fra : Villy M. Olsen

Dato : 24-06-01 05:30

Hej Grp.

Er der nogen her, som har oplevet en skæv hjørnetand (mælketand).
Jeg har en 9 ugers hvalp, hvor den ene hjørnetand (under) vender lidt indad.
Det vil sige, at den rammer op i gummen.
Vil den blivende tand mon også blive skæv? Jeg har lavet hvalpe i ca. 20 år
og ikke set det før.
Skal den trækkes ud -eller hvad?
På forhånd tak -Hilsen Villy

Fra : Nina El Falaki

Dato : 24-06-01 14:05

Hej

Hvis den generer hvalpen ville jeg få den trukket ud

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Sofie Hansen

Dato : 24-06-01 20:53

Hej

Jeg har været til dyrlæge med en kat som en god ven først fik da den var
ca. ½ år.

Da hun købte katten manglede den en hjørnetand. Den var blevet trukket ud da
den voksede skævt, det var mælketanden. Katten klarede sig fint uden, men da
den ca. 3 år voksede der pludselig en ny hjørnetand frem.

Den voksede helt vandret og måtte også fjernes. Dyrlægen mente, at hvis
mælketanden havde fået lov til at blive siddende så var der stor
sandsynlighed for at den blivende tand ikke var vokset skævt samt for at den
var kommet frem noget hurtigere.

Mvh.
Sofie