MS Windows
briani 27239
hvor finder jeg jawaskript ?
Fra : helena

Dato : 04-10-06 15:52

I tråden "hvad er der galt" den 4/5, råder imj mig til at slå jawaskript fra
i browseren. Men den kan jeg ikke finde.
Det eneste jawa jeg kan finde er Java sun og så er der sat hak i Use java 2
v osv.
og
Mikrosoft VM:
Java Jit- compiler aktiveret.

Hjælp, jeg kan overhovedet ikke finde ud af dette her.

VH
Helena

Fra : Nørd

Dato : 04-10-06 16:14

Kontrolpanel / Internetinstillinger og fanebladet Sikkerhed
marker FuldStop tavle og klik på Brugerdefineret niveau
skrooll ned til Script, her kan du se hvordan den er.

Nord

Fra : helena

Dato : 04-10-06 21:22

"Nørd" <Nørd@c.dk> skrev i en meddelelse
> Kontrolpanel / Internetinstillinger og fanebladet Sikkerhed
> marker FuldStop tavle

Hvor sidder FuldStop tavlen ? (Nej jeg joker ikke, jeg ved det virkelig
ikke).

VH
Helena

Fra : Nørd

Dato : 04-10-06 21:33

> Hvor sidder FuldStop tavlen ? (Nej jeg joker ikke, jeg ved det virkelig
> ikke).

Ok. du er vinduet Sikkerhed, der er 4 iconer, og det er den helt ude til
højre
den markere du, og trykker på Bruger......

Nord

Fra : helena

Dato : 04-10-06 21:46

> Ok. du er vinduet Sikkerhed, der er 4 iconer, og det er den helt ude til
> højre
> den markere du, og trykker på Bruger......

Jeg har fundet noget Jawa VM. Der er en markering på deaktiver. Skal jeg så
vælge en af de andre muligheder, og hvilke ?

Helena

Fra : helena

Dato : 04-10-06 21:56

> Ok. du er vinduet Sikkerhed, der er 4 iconer, og det er den helt ude til
> højre
> den markere du, og trykker på Bruger......

ok - er fundet, men hvad gør jeg så. (Har i øvrigt tabt tråden: er det Jawa
eller script jeg skal lave om på ?)
Begge steder er der markering i deaktivering, men der er jo adskellige andre
valgmuligheder ?!

Helena

Fra : Nørd

Dato : 04-10-06 22:17

> Begge steder er der markering i deaktivering, men der er jo adskellige
> andre
> valgmuligheder ?!

Ja, der er rigtigt meget der kan stilles på, men er du usikker på hvad
du skal bruge, så kan du sætte prik i spørg, så vil du blive spurt
igen når Iexplorer møder en side der har brug for (fx. ActiveX)
eller andet.
Hos mig er alt Activeret og i Lav sikkerhed, men det vil jeg ikke
anbefale andre, derfor prik i spørg.

Nord

Fra : helena

Dato : 04-10-06 22:34

> [...]
> eller andet.
> Hos mig er alt Activeret og i Lav sikkerhed, men det vil jeg ikke

Er forsøgt og hjælper ikke, men tak for hjælpen alligevel imorgen tager jeg
pc´ en til en exspert (håber jeg).

Helena

Fra : Gamle

Dato : 04-10-06 22:43

> Er forsøgt og hjælper ikke, men tak for hjælpen alligevel imorgen tager
> jeg pc´ en til en exspert (håber jeg).
>
> Helena

Du skal have Java Runtime installeret. Du kan se i kontrolpanel/tilføj/fjern
om den er installeret. Symbolet er en kaffekop og der skal stå noget med
runtime environment.
På linket (google) jeg gav dig kan du gå ind på den første som er sun´s
hjemmeside og downloade den.

Mvh.
Torben

Fra : helena

Dato : 05-10-06 10:20

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og der skal stå noget med runtime environment.
> På linket (google) jeg gav dig kan du gå ind på den første som er sun´s

Jo, jeg var derinde men allerede 1. linie forstod jeg ikke en skid. F.eks.
hvad er Bios ? Og så var der henvisninger til yderligere forklaringer, men
dem forstår jeg jo nok heller ikke.
Det mærkelige ved dette her er, at det da virkede for 3 uger siden. Og jeg
har ikke fortaget mig noget.

VH
Helena

Fra : emj

Dato : 05-10-06 11:09

helena skrev:

>Det mærkelige ved dette her er, at det da virkede for 3 uger siden. Og jeg
>har ikke fortaget mig noget.

Noget har du selvfølgelig foretaget dig

Prøv følgende
Åbn din Browser
Vælg Funktioner/internetindstillinger
Vælg fanebladet "Avanceret"
Nedest på den dialogboks, der dukker op og lige over OK-knappen er der
en knap, hvor der står "Gendan Standarder"

Hilsen emj

Fra : helena

Dato : 05-10-06 14:54

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nedest på den dialogboks, der dukker op og lige over OK-knappen er der
> en knap, hvor der står "Gendan Standarder"

Er gjort, hvad gør man så ? jeg trykkede på anvend, og så skete der ikke
mere. Jeg prøvede også Ok. men der sker nu ikke noget.

VH
Helena

Fra : Nørd

Dato : 05-10-06 11:57

> Er forsøgt og hjælper ikke, men tak for hjælpen alligevel imorgen tager
> jeg
> pc´ en til en exspert (håber jeg).
>
> Helena

Ok. Helena.

Men prøv at se hvad der er installeret i din PC,
klik på nedenstående link, og fortæl mig hvad du mangler.

http://home15.inet.tele.dk/oz7jpj/Velkommen-filer/WhatsInstalled.htm

Nord

Fra : helena

Dato : 05-10-06 14:57

> Ok. Helena.
>
> Men prøv at se hvad der er installeret i din PC,
> klik på nedenstående link, og fortæl mig hvad du mangler.

Jeg kikkede på linket, men jeg forstår nu ikke hvad du mener ?
Og hvordan finder jeg ud af hvad jeg har installeret ?
Jeg mener selv kun jeg har det mest nødvendige: Norton , Flash Player hvad
mere ?
(det her ku´ nok godt virke somom jeg spiller dum, men jeg fatter sgu´ ikke
møj af dette her. Jeg bruger det bare.)

Helena

Fra : emj

Dato : 05-10-06 16:09

helena skrev:

>men jeg fatter sgu´ ikke
>møj af dette her. Jeg bruger det bare.)

Du bliver nok nødt til at sætte dig en anelse ind i det mest basale.
Det er spild af tid for os andre at forsøge at hjælpe dig, når du ike
kan en disse selv.
Kan du finde ud ag at lave en genoprettelse til før fejlen opstod?

Hilsen emj

Fra : Nørd

Dato : 05-10-06 16:37

> [...]
> (det her ku´ nok godt virke somom jeg spiller dum, men jeg fatter sgu´
> ikke møj af dette her. Jeg bruger det bare.)

Det er også fint, men når du kører det link, vil du kunne se
om JavaScript er enabled and working,
og hvilken en version du bruger, i din PC
og en masse andre ting.
Og ang. Bonaparte, så er der en fejl i zoome ind på siden.

Nord

Fra : helena

Dato : 05-10-06 18:32

> [...]
> og hvilken en version du bruger, i din PC
> og en masse andre ting.

Og ang. Bonaparte, så er der en fejl i zoome ind på
Det synes jeg ikke lyder sandsynligt, har samme problem på andre
hjemmesider.
Helena

Fra : Nørd

Dato : 05-10-06 20:19

Rigtig GOD ide

Ved at se på din skærm, hvad siden viser,
det er et script som undersøger din maskine,
og viser dig hvad din maskine har install / notinstall
Der hvor der står NOT installed
er en eventuel dll file du mangler for at kunne bruge den funktion.

Ja, det har jeg fattet.

> Det synes jeg ikke lyder sandsynligt, har samme problem på andre
> hjemmesider.
> Helena

Hvilke, giv et link.

Fra : Gamle

Dato : 04-10-06 22:27

Du har da ikke kørekort*S*
Den tavle du omtaler betyder al indkørsel forbudt.

Mvh.
Torben

Fra : Gamle

Dato : 04-10-06 22:29

> Du har da ikke kørekort*S*
> Den tavle du omtaler betyder al indkørsel forbudt.

Jeg har kun tre tavler.

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-06 14:23

helena wrote:

> Hvor sidder FuldStop tavlen ? (Nej jeg joker ikke, jeg ved det
> virkelig ikke).

Det er en indkørsel forbudt-tavle

Stig Bang-Mortensen

Fra : Gamle

Dato : 04-10-06 19:30

> [...]
>fra i browseren. Men den kan jeg ikke finde.
> Det eneste jawa jeg kan finde er Java sun og så er der sat hak i Use java

Mon ikke der står, at du skal slå den til?
Javascript er et runtimemodul som Microsoft blev tvunget til at fjerne. Man
skal selv installere det. Så hvis det er en nyere udgave af Windows er det
ikke installeret.
Du kunne jo google lidt.

Mvh.
Torben

Fra : Gamle

Dato : 04-10-06 19:32

> "helena" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
>
> Mon ikke der står, at du skal slå den til?

Kig her
http://www.google.dk/search?hl=da&q=java+runtime&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3Dlang_da

Mvh.
Torben

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 04-10-06 19:48

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> posting:

>Javascript er et runtimemodul som Microsoft blev tvunget til at fjerne. Man

Det var nu Java, ikke JavaScript.

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://www.opera.com/

Fra : Gamle

Dato : 04-10-06 19:55

"Christian Bohr-Halling" <nospam@cbh.softwolves.dk> skrev i en meddelelse
> "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> posting:

> Det var nu Java, ikke JavaScript.

Ja jeg ved det godt. Ville bare have skrevet Java runtime.

Mvh.
Torben