MS Windows
briani 27239
Fdisk til XP
Fra : Optimus Prime

Dato : 02-10-06 14:27

Findes der et lille tool ala fdisk, som kan køre under XP og fjerne
skjulte system partitioner?

Jeg har nogle harddiske som skal renses og formateres inden jeg sælger
dem; men kan se at der ligger en skjult partition på 65MB som jeg ikke
kan slette (eller se) i Windows' egen diskadministrator. Vil tro det er
noget recovery snavs måske?

Nogen gode ideer?

Fra : Nicolai

Dato : 02-10-06 14:30

"Optimus Prime" <Prime@optimus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> slette (eller se) i Windows' egen diskadministrator. Vil tro det er noget

65 mb er ikke meget til recovery.

> Nogen gode ideer?

Jeg kan ikke huske det præcist, men jeg er næsten helt sikker på, at de 65
mb er noget som bliver brugt til at administrere cluster/clusterstørrelse
elelr lign et eller andet. Så dem kan du ikke komme uden om.

Nicolai

Fra : Optimus Prime

Dato : 03-10-06 07:43

Nicolai skrev:
> Jeg kan ikke huske det præcist, men jeg er næsten helt sikker på, at de 65
> mb er noget som bliver brugt til at administrere cluster/clusterstørrelse
> elelr lign et eller andet. Så dem kan du ikke komme uden om.

Ved nærmere eftertanke lyder det ikke helt usandsynlig... Det eneste jeg
kan se på disken er et skjult bibliotek der hedder "System Volume
Information" og under egenskaber for disken kan jeg se der er brugt 65,0
MB (af 20GB)

Fra : hcma

Dato : 02-10-06 14:30

> [...]
> slette (eller se) i Windows' egen diskadministrator. Vil tro det er noget

du kunne jo benytte Killdisk, som sletter alt/nulstiller harddisken
http://www.killdisk.com - Sletter alt og nulstiller HELE harddisken og ikke
kun partitionen.
exe-fil ligger her: http://download2.lsoft.net/killdiskfloppysetup.exe
Vejledning til Killdisk kan ses her:
http://www.it-knowlegde.dk/killdisk.html

m v h

hcma/-

Fra : Optimus Prime

Dato : 03-10-06 07:39

hcma skrev:
> du kunne jo benytte Killdisk, som sletter alt/nulstiller harddisken
> [...]

Så vidt jeg kan læse kræver programmet at jeg booter på en (killdisk)CD
og kører programmet derfra.

Jeg søger et program, som kører under XP, da de harddiske jeg skal
slette er tilsluttet USB-porten (via kabel beregnet til det) - det er
desuden noget jeg ønsker at køre samtidig med det almindelige arbejde

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-10-06 17:47

On Mon, 02 Oct 2006 15:26:56 +0200, Optimus Prime <Prime@optimus.dk>
wrote:

> [...]
>dem; men kan se at der ligger en skjult partition på 65MB som jeg ikke
>kan slette (eller se) i Windows' egen diskadministrator. Vil tro det er

Er XP ikke født med et lille værktøj til dette ?
Skulle det hedde "diskpart" ?

/Hans