MS Windows
briani 27239
Problemer med Internet Explorer
Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 00:10

Vi har en maskine som bruger rigtig megen processorkraft (næsten 100 %) når
der bliver spillet Soduko over nettet. Stedet som bliver brugt har adressen
: http://www.sudoku.name/play/en

Selv når dette net-sted bliver forladt står maskinen stadigvæk og bruger
næsten alle sine processorkræfter og dette holer først op i det øjeblik at
Internet Explorer bliver lukket helt ned. Den gør det som sagt på ovennævnte
adresse men jeg mener at den også har gjort det på andre sider.

Maskinen er en 2.0 GHz maskine og der Windows XP sp2 som styresystem.

Er der nogen som har en idé om hvad der kan være galt og hvad man kan gøre
ved det (ud over at undlade at bruge dette netsted)?

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-10-06 01:19

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen som har en idé om hvad der kan være galt og hvad man kan gøre
> ved det (ud over at undlade at bruge dette netsted)?

Jeg har lige været inde på siden, og den lavede ikke nogen særlig
belastning, så det er næppe siden, som der er noget galt med.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 08:08

> "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige været inde på siden, og den lavede ikke nogen særlig
> belastning, så det er næppe siden, som der er noget galt med.

Problemet starter som regel kun op når sværhedsgraden på Sudoku-programmet
bliver sat til hard ++. Kunne du ikke prøve at se om det ikke sker for dig
på det niveau ?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-10-06 22:19

> [...]
> bliver sat til hard ++. Kunne du ikke prøve at se om det ikke sker for dig

Det har jeg så lige prøvet, og det ændrer intet hos mig. Belastningen på cpu
er ikke større end hvis jeg f.eks. bare står på google søgesiden.
Men jeg bemærker, at et popup vindue gerne vil dukke op, og det vil jeg ikke
tillade, idet jeg ikke kender noget til dem, som har siden. Så kan problemet
være, at du tillader den popup at dukke frem?

Kurt

Fra : jda

Dato : 02-10-06 04:10

Mon, 2 Oct 2006 01:09:51 +0200 hamrede Kim Larsen i tastaturet og der stod
i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
>
> Er der nogen som har en idé om hvad der kan være galt og hvad man kan gøre
> ved det (ud over at undlade at bruge dette netsted)?

Kan du se hvilken proces det er der bruger al kraften? -> Ctlr + Alt + Del
-> Jobliste -> fanen 'Processor' -> sorter efter CPU. Det kan muligvis være
en antivirus der går amok på enkelte websider
--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 08:16

"jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> være
> en antivirus der går amok på enkelte websider

Ja jeg ved godt hvordan kommer ind i 'processer', det er jo der jeg har
fundet ud af hvad der sker (bare desværre ikke årsagen til den sygelige
tilstand). Nu sidder jeg ikke med den pågældende maskine foran mig men jeg
mener at de er iexplore.exe som går amok, ja det er jeg så godt som sikker
på at det er. Hvad pokker kan være årsag til det problem. Det kan vel næppe
være Sudoku-siden i sig selv for lige nu sidder jeg med en anden computer og
den laver ikke det der (i hvert fald ikke lige nu).