MS Windows
briani 27239
Kan ikke sende e-mails (Win-98SE/ Outlook ~
Fra : Mate \(5260\)

Dato : 29-09-06 16:22

Hvad skal jeg gøre ved ovennævnte problem?
Kan modtage, men når jeg forsøger at sende, kommer der en meddelelse om en
"ugyldig konto".
Jeg har kontrolleret (næsten) alt, slettet kontoen og oprettet ny o.s.v.

Kan man slette "Outlook Express" og geninstallere den?

Mvh
Poul.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-09-06 16:28

Mate (5260) skrev:

> Hvad skal jeg gøre ved ovennævnte problem?

Kan du ikke copy-paste fejlmeldingen hér eller søge på den via Google (ikke
at jeg vil garantere at *jeg* kan finde ud af det, men det ville hjælpe med
en mere nøjagtig beskrivelse )
Hans

Fra : Mate \(5260\)

Dato : 29-09-06 17:42

> [...]
> (ikke at jeg vil garantere at *jeg* kan finde ud af det, men det ville
> hjælpe med en mere nøjagtig beskrivelse )

Hej Hans.
Tak for henvendelsen. Jeg kan ikke copy-paste fejlmeldingen, idet det ikke
er mig selv, der har problemet. Vedkommende har en "get2net" opkobling med
modem, og selvom jeg ganske vist har pc'eren her i øjblikket, kan jeg ikke
ringe op til get2net her fra min bopæl, da jeg ikke er kunde der.
Men fejlmeldingen lyder (når der ligger en e-mail i udbakken, og man
forsøger at ringe op:
"Der er angivet en ugyldig konto til en eller flere af meddelelserne i
udbakke. Vil du bruge standardkontoen til at sende disse meddelelser? (ja
eller nej)"
Det er jo mærkeligt, når jeg kun har een konto (standard)...

Mvh
Poul

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-09-06 18:56

Mate (5260) skrev:

> "Der er angivet en ugyldig konto til en eller flere af meddelelserne i
> udbakke. Vil du bruge standardkontoen til at sende disse meddelelser?
> (ja eller nej)"

Dér sidder jeg så over - prøvede at google på meldingen men fik ingen hits.

Jeg håber for dig at der kommer nogen hard-core-hjælpere på banen - spørg
evt i news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express som vel
egentlig er den bedste gruppe at spørge om sligt i
Hans

Fra : Morten Larsen

Dato : 29-09-06 19:20

har han installeret spamfighter eller norton, ved spamfighter har haft
problemer så man skulle nedgraderer hvis man havde problem med at sende.

Morten

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-09-06 16:54

Mate (5260) <aspolFJERN@DETTEwebspeed.dk> wrote:

> [...]
> "ugyldig konto".
> Jeg har kontrolleret (næsten) alt, slettet kontoen og oprettet ny o.s.v.

Normalt kan man hente e-mail (fre en POP3 eller IMAP server) fra en
hvilken som helst forbindelse (ISP = TDC, Tele2, Cyberciry osv) uanset
om ens e-mail konto befinder sig på den pågældende ISPs net eller en
anden ISPs net. Men det går (normalt) ikke når man vil sende. Så måske
har du din internetopkobling hos en anden ISP end den ISP, hvor den SMTP
serveren hvor du forsøger at sende din e-mail, befinder sig?

Fra : KsNa

Dato : 29-09-06 19:01

> [...]
> Jeg har kontrolleret (næsten) alt, slettet kontoen og oprettet ny o.s.v.
>
> Kan man slette "Outlook Express" og geninstallere den?

Hvordan er problemet opstået ?

Virker det bare lige pludselig ikke mere, eller har du pillet ved noget.

Mvh
Kim

Fra : Mate \(5260\)

Dato : 29-09-06 20:10

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Hvordan er problemet opstået ?
>
> Virker det bare lige pludselig ikke mere, eller har du pillet ved noget.

Hej Kim.
Den har kunnet sende uden problemer, og iflg. de oplysninger jeg har fået,
er der ikke pillet ved noget.

Mvh
Poul.

Fra : Mate \(5260\)

Dato : 30-09-06 17:05

Hej gruppe.

Tak for de forskellige forslag.
Det kom til at virke efter at jeg var inde på Tele2's hjemmeside, hvor jeg
fandt ud af, at under kontoens egenskaber > avanceret, skulle der ved
"Udgående post (SMTP)" stå 587. Derudover, så det ud til, at SMTP-server
adr. er ændret fra "smtpserver.get2net.dk" til "smtp.get2net.dk".
Der var iøvrigt på hjemmesiden en mulighed for en automatisk opsætning!

Mvh
Poul.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-09-06 22:44

Mate (5260) skrev:

> [...]
> til, at SMTP-server adr. er ændret fra "smtpserver.get2net.dk" til
> "smtp.get2net.dk". Der var iøvrigt på hjemmesiden en mulighed for en

Lækkert!
Hans