MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvordan oprettes en macro i xp??
Fra : Ingelsen

Dato : 25-09-06 15:59

Jeg har brug for at når der trykkes på en hot-tast på min bærbare,
så åbner den et program, svarer ja og nej til et par forskellige ting
trykker på
startknappen og minimere vinduet...

Kan man lave en sådanne form for makro..
Tænkte lidt på en slags optagelse af musen eller sådan noget..

(Windows XP Pro DK)

Hilsen Jan

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-06 17:48

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> startknappen og minimere vinduet...
>
> Kan man lave en sådanne form for makro..
> Tænkte lidt på en slags optagelse af musen eller sådan noget..

Hej !

Jeg bruger XP, men har stadig glæde af et program fra WIN 3.1, recorder.exe.
Det kan 'optage' indtastninger og musebevægelser.
Det optagne kan afspilles i vilkårlige programmer ved tryk på en
tastekombination.
Men makroerne kan ikke redigeres. Klumrer man, - så er det forfra.
Programmet kan ligge minimeret i startmappen.

mvh

Abricosicus

mvh

Abricosicus

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 25-09-06 18:57

"Ingelsen" skrev
> Kan man lave en sådanne form for makro..
> Tænkte lidt på en slags optagelse af musen eller sådan noget..

AutoIt is a freeware Windows automation language
http://www.autoitscript.com/autoit3/

AutoIt can:
Provide a general-purpose scripting language for all Windows versions
Simulate keystrokes (supports most keyboard layouts)
Simulate mouse movements and clicks
Move, resize and manipulate windows
Interact directly with "controls" on a window (set/get text from edit
controls, check boxes and radio buttons, select items in drop-down lists,
etc.)
Create complex user interfaces (GUIs)
Work with the clipboard to cut/paste text items
Mvh
Thorkild Dalsgaard