MS Windows
briani 27239
Win XP Blå fejlskærm
Fra : Jc

Dato : 22-09-06 11:58

Hej

Jeg her en pc med flg. konfig.:

P4 1,8
40 GB HD
512 MB ram
Onboard alt andet

Den fik pludselig problemer og skulle formateres, men det vil den ikke være
med til. Den kommer med den blå fejlskærm, at der er et problem og install.
kan ikke fortsætte og så med en masse koder. Jeg her byttet hd, ram og cd
drev ud, men det er det samme. Har installeret W98 uden problemer, det
fatter jeg ikke helt, hvad kan problemet være ??

Mvh. Jesper

Fra : Henning

Dato : 22-09-06 15:43

On Fri, 22 Sep 2006 12:57:52 +0200, "Jc" <Nogens@mail.dk> wrote:

> [...]
>med til. Den kommer med den blå fejlskærm, at der er et problem og install.

Du må lige fortælle hvad der står i "den blå fejlskærm". Stopkoder og
anden relevant tekst.

Fra : Jc

Dato : 24-09-06 21:33

> Du må lige fortælle hvad der står i "den blå fejlskærm". Stopkoder og
> anden relevant tekst.

Jep kommer her:

Der er fundet en fejl og windows er blevet lukket ned for at forhindre
beskadigelse af computeren.

Hvis det er første gang du ser denne stopfejl, skal du genstarte computeren.
Hvis skærmbilledet vises igen, skal du gøre følgende:

Sørg for at have tilstrækkelig diskplads. Hvis en driver identifiseres i
stopmeddelelsen, skal du deaktivere driveren, eller kontrollere hos
producenten, om der er opdateringer til driveren. Prøv at udskifte
skærmkortet.

Spørg hardwareforhandleren, om der er opdateringer til bios, deaktiver nogle
instillinger til bios-hukommelsen, f.eks. caching eller afskygning. Hvis du
skal bruge fejlsikret tilstand osv osv....

Tekniske oplysninger: ***STOP : 0x0000008E (0x80000003, 0x80842035,
0xF73A2634, 0x00000000)

Hmm...... Hjælper det noget ??

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-09-06 21:49

"Jc" <Nogens@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tekniske oplysninger: ***STOP : 0x0000008E (0x80000003, 0x80842035,
> 0xF73A2634, 0x00000000)
>

> Hmm...... Hjælper det noget ??

Jeg har lige haft en pc, som havde en fejl der meget lignede ovenstående.
Desværre var der mange fejlmuligheder, men den mest sandsynlige skulle være
fejl på en ramkreds - ifølge de mange artikler jeg fandt om det.
Jeg skiftede simpelthen alt i computeren og den gav stadig fejl.
Jeg brugte en win xp med sp2 i, og da jeg så desperat prøvede med en win xp
uden sp2 kunne jeg installere fejlfrit, og efterfølgende kunne jeg ligeledes
uden problemer lægger sp 2 ind. Så det er altså også en mulighed.

Kurt

Fra : Ole Christiansen

Dato : 25-09-06 07:12

> Tekniske oplysninger: ***STOP : 0x0000008E (0x80000003, 0x80842035,
> 0xF73A2634, 0x00000000)
>

> Hmm...... Hjælper det noget ??

Ja. Start med den førsete fejlkode og søg via google o s.v. :

http://www.google.dk/search?q=0x0000008E&hl=da&lr=lang_da&sa=X&oi=lrtip&ct=restrict&cad=8

/Ole

Fra : Jc

Dato : 27-09-06 18:16

"Ole Christiansen" <ofc@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja. Start med den førsete fejlkode og søg via google o s.v. :
>
> http://www.google.dk/search?q=0x0000008E&hl=da&lr=lang_da&sa=X&oi=lrtip&ct=restrict&cad=8
>
> /Ole

Okay tak for det, er kommet videre, har sat et AGP kort i, men så gik det
sådan at der senere kom en anden fejlkode....

Fra : Jc

Dato : 27-09-06 18:52

> "Ole Christiansen" <ofc@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Okay tak for det, er kommet videre, har sat et AGP kort i, men så gik det
> sådan at der senere kom en anden fejlkode....

Den nye fejlkode ser sådan ud: STOP 0x00000024 (0x001902F8, 0xF6E14620,
0xF6E14320, 0x804DAAF7)

Nogen af jer kloge hoveder, der kan tyde den, har søgt på google på de koder
i ( ) men uden det store resultat, men det kan være der er en med samme
problem, eller er bedre til at søge, men som sagt efter jeg mont. Et AGP
kort i maskinen, kom den meget videre, men så med denne fejl. HJÆLP !!!!!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-09-06 19:12

Den 27-09-06 19.52 skrev Jc følgende:

> Den nye fejlkode ser sådan ud: STOP 0x00000024 (0x001902F8, 0xF6E14620,
> 0xF6E14320, 0x804DAAF7)

Hvis du kan udenlandsk:
http://aumha.org/win5/kbestop.php#0x24

Kort sagt: fejl i filsystemet. Det kan være, fordi driveren er i udu,
fordi der er et fysisk fejl ved harddisken, fordi disken er fyldt godt
op og/eller fragmenteret, eller fordi anden software som fx et
antivirusprogram driller.

Nu skriver du ikke, om computeren går ned under opstarten eller senere,
men hvis du får startet helt op, bør du prøve at køre en chkdsk, slå
desuden anti-virus og backup-programmer fra. Prøv også at besøge
harddiskens fabrikants hjemmeside - de fleste tilbyder programmer, der
kan tjekke om disken er ok.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Dos: Lynhurtigt og brugervenligt styresystem...

Fra : Jc

Dato : 01-10-06 10:44

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Dos: Lynhurtigt og brugervenligt styresystem...

Tak for dit svar. Den stoppede først pludselig efter 3 år, hvor den har kørt
fejlfri. Efter format, kom fejlen igen og igen og den har ikke kørt siden.
Den kommer nu til at den skal fuldføre inst. og hvor der er 16 min tilbage,
så stopper den. Har prøvet med en anden hd, uden held. Prøver lige med en
helt ny hd...

/Jesper

Fra : Jc

Dato : 01-10-06 16:47

> [...]
> siden. Den kommer nu til at den skal fuldføre inst. og hvor der er 16 min
> tilbage, så stopper den. Har prøvet med en anden hd, uden held. Prøver

Hmm, det virkede så heller ikke, men den kom da længere, men lige før den
skulle til at slutte kom denne: Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL og STOP:
0x000000D1 (0x7FCEE25B, 0x00000002, 0x00000000, 0x7FCEE25B)

Det var ellers så tæt på Jeg har søgt på det men får mange muligheder,
hvor man skal ind i XP og køre programmer, men det er jo ikke nemt, hvis man
ikke kan komme derind....

/Jesper

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-10-06 17:48

Den 01-10-06 17.46 skrev Jc følgende:

> Hmm, det virkede så heller ikke, men den kom da længere, men lige før den
> skulle til at slutte kom denne: Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL og STOP:
> 0x000000D1 (0x7FCEE25B, 0x00000002, 0x00000000, 0x7FCEE25B)

Det er ikke sikkert fejlen har noget med den forrige fejl at gøre. Der
kan være flere årsager til ovenstående fejl, fx et problem med en
driver. Det kan dog også være en ram-fejl.

Til en anden gang, så lad være med at skifte emne midt i en tråd. Både
ved dit forrige indlæg og ved dette var jeg lige ved at overse, at det
var en tråd, jeg havde deltaget i. Det var begge gange et rent tilfælde,
at jeg så, at det var svar på indlæg, jeg har skrevet.

Og det er en ekstra dårlig ide at benytte et så intetsigende emne som
her. Der er flere, som ignorerer tråde, der blot hedder "Hjælp" eller
lignende i stedet for at fortælle, hvad problemet er.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Kildeskat: Skat på vand...

Fra : Jc

Dato : 02-10-06 18:08

> Det er ikke sikkert fejlen har noget med den forrige fejl at gøre. Der kan
> være flere årsager til ovenstående fejl, fx et problem med en driver. Det
> kan dog også være en ram-fejl.

Okay, har du et forslag til hvad jeg skal gøre nu ?? Er rimelig
forvirret.....!!!

> [...]
> tråd, jeg havde deltaget i. Det var begge gange et rent tilfælde, at jeg
> så, at det var svar på indlæg, jeg har skrevet.

Øh.. det kan du have ret i, men jeg har ikke ændret noget, efter dit indlæg.

> Og det er en ekstra dårlig ide at benytte et så intetsigende emne som her.
> Der er flere, som ignorerer tråde, der blot hedder "Hjælp" eller lignende
> i stedet for at fortælle, hvad problemet er.

Ja det er rigtigt, men jeg ville jo gerne gøre opmærksom på at der er et
problem Husker det en anden gang...

> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Kildeskat: Skat på vand...
> http://ordforklaring.dk/ordforklaring.php?forklaring=kildeskat

Tak for svar

/Jesper

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-10-06 20:29

Den 02-10-06 19.07 skrev Jc følgende:

> Okay, har du et forslag til hvad jeg skal gøre nu ?? Er rimelig
> forvirret.....!!!

Jeg kan desværre kun skyde med spredehagl:

Hvis du har et diskettedrev i computeren, kan du lave en bootdiskette
med programmet Memtest86 (gratis), der kan tjekke rammen:
http://www.memtest86.com/

Hvis du har forskellige indstikskort i computeren, kan du prøve at pille
alle dem, der kan undværes, ud - det vil stort set sige alle undtagen
grafikkortet.

Men jeg bør måske også spørge, om du bruger ATA eller SATA-diske, og
hvilken version af Windows, du har? Der kan vist opstå problemer, hvis
du forsøger at installere på en SATA-disk, da det ikke er sikkert
driveren findes på Windows-cd'en.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polterabend: Tysk udtryk for et spøgelse, der larmer om aftenen...

Fra : ttoet

Dato : 03-10-06 20:06

Kim Ludvigsen wrote:

> Hvis du har forskellige indstikskort i computeren, kan du prøve at
> pille alle dem, der kan undværes, ud - det vil stort set sige alle
> undtagen grafikkortet.

Heh, det hjælper fedt hvis det er grafikkortet der er gået i udu. Been
there, done that, got the T-shirt. Jeg havde et tilsvarende problem, og var
hele raden igennem, uden resultat. Da jeg næsten ikke havde flere hår på
hovedet prøvede jeg i despertation at skifte mit hæderkronede TI4200 kort ud
med et gammelt grafikkort jeg havde liggende. Så kørte installationen uden
videre. Siden har jeg prøvet at sætte kortet i et par andre maskiner jeg
har, og sørme om ikke den gode gamle IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL skærm kom frem
hver gang. Så det kan altså også godt være grafikkortet der er stået af.

Men prøv lige rammen først som Kim skriver. Det er ofte den der gør knuder.

Thoeger

Fra : Jc

Dato : 09-10-06 16:27

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Polterabend: Tysk udtryk for et spøgelse, der larmer om aftenen...

Hej igen

Tak for din hjælp, men jeg har nu opgivet, det må være bundkortet, der er
noget med ;-(

/Jesper