MS Windows
briani 27239
aktivere/deaktivere windowslyde via regdat~
Fra : Edmund

Dato : 18-09-06 20:27

aktivere/deaktivere windowslyde via regdatabasen

jeg vil gerne deaktivere windowslyde når jeg starter mit
lydoptageprogram
Gider ikke gå i kontrolpanel/lyde hver gang

--
Mvh Edmund

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-06 21:37

Edmund wrote:
> aktivere/deaktivere windowslyde via regdatabasen
>
> jeg vil gerne deaktivere windowslyde når jeg starter mit
> lydoptageprogram
> Gider ikke gå i kontrolpanel/lyde hver gang

Dovenskaben længe leve!

Hvis jeg forstår dig korrekt, så vil du gerne være fri for at
åbne kontrolpanelet, vælge "Lyde og lydenheder", vælge
fanebladet "Lyde", vælge lydtemaet "Ingen lyde", klikke [OK]
og lukke kontrolpanelet? Og samme "øvelse" igen, med valg
af dit normale lydtema, når du så skal have lydende tilbage?

Eller vil du bare "mute" al lyden, svarende til at du åbner
kontrolpanelet, vælger "Lyde og lydenheder", sætter et
flueben i "Slå fra", klikker [OK]?

-E.G.

Fra : Edmund

Dato : 19-09-06 04:44

> [...]
> og lukke kontrolpanelet? Og samme "øvelse" igen, med valg
> af dit normale lydtema, når du så skal have lydende tilbage?

Det er det jeg vil have automatiseret.

> Eller vil du bare "mute" al lyden, svarende til at du åbner
> kontrolpanelet, vælger "Lyde og lydenheder", sætter et
> flueben i "Slå fra", klikker [OK]?

Hvis jeg vælger "mute" er det lidt svært at gætte sig til hvornår ACDC
sangen starter på f.eks P3.

Det er et hauppauge tv/radio-kort, hvor radio delen kører direkte gemmen
pci uden lydkabel, og derfor optager man så alt man kan høre i
højtalerne.
Også messenger- lyde og lyd fra browser, grrr!

Jeg har i flere år bare kørt uden lyd-tema, men i forbindelse med
ominstallering af WinXp, tænkte jeg på om det kunne lade sig gøre.

Mvh Edmund

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-06 07:36

Edmund wrote:

> Det er det jeg vil have automatiseret.

Det med "automatiseringen" må du selv stå for, men det kan
"koges ned" til at være 2 stk. .REG filer, hvor du så eksekverer
den ene for at vælge "Ingen lyde" og den anden for at vælge
dit normale lydtema. Derfra kan du sikkert trylle lidt med et
script eller en batch fil for at gøre det endnu mere automatisk.

Du kan lave de 2 .REG filer således.

1) Gå i kontrolpanelet og åben "Lyde og lydenheder".
2) Vælg fanebladet "Lyde"
3) Vælg dit eget lydtema, altså det tema, hvor lydende er "on"
og tilpasset som du vil have det.
4) Når dit eget lydtema er valgt, klik [OK] og luk kontrolpanelet.
5) Kør REGEDIT
6) Gå hen og "stil dig" på denne gren:
HKEY_CURRENT_USER\AppEvents\Schemes
Der er en masse foldere under "Schemes", men det er bare
selve folderen "Schemes" skal være markeret.
7) I registreringseditorens menu vælger du "Filer" og
herefter "Eksporter..."
8) Vinduet "Eksporter registreringsdatabase fil" åbnes...
- Øverst i vinduet angiver du hvor filen skal gemmes. Jeg vil
foreslå at du vælger skrivebordet.
- Nederst i vinduet vælger du "Markeret gren" og kontrollerer,
at grenen hedder:
HKEY_CURRENT_USER\AppEvents\Schemes
- Under "Filnavn" kan du f.eks. skrive: LydON
9) Klik på [Gem] og luk Regedit programmet ned.
10) Gå tilbage i Kontrolpanelet, Lyde og lydenheder, og vælg
fanebladet "Lyde".
11) Denne gang vælger du lydtemaet "Ingen lyde".
12) Klik på [OK] knappen og luk Kontrolpanelet.
13) Gentag nu punkterne 5) til og med 9), dog med den
forskel, at du kalder denne .REG fil for "LydOFF".

Nu har du 2 sæt nøgler (reg filer) som vil kunne det, du ønsker.
Det er noget slemt FUSK, men du bad selv om det.

Når du dobbelt-klikker på én af .REG filerne, så bliver du
spurgt om du vil føje oplysningerne til registreringsdatabasen.
Og det siger du bare ja til.

-E.G.

Fra : Edmund

Dato : 19-09-06 16:25

> "koges ned" til at være 2 stk. .REG filer, hvor du så eksekverer

Super det var lige det der skulle til.

>Derfra kan du sikkert trylle lidt med et
> script eller en batch fil for at gøre det endnu mere automatisk.

Jeg havde nedenstående i en bat fil i forvejen bortset fra linje to som
du har tryllet frem

regedit /s G:\win\hauppauge\PlayOnLocal_on.reg
regedit /s G:\win\hauppauge\lydtema_off.reg
start C:\Programmer\WinTV\radio.exe
start C:\Programmer\_musik\Sonetics_X-Ripper\XRipper.exe"

Regedit / s gør at man ikke skal sige ok til ændre i reg.

> Det er noget slemt FUSK, men du bad selv om det.

En pc kan alt siger man, og her hjælper fusk på vej

Mange tak

Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 21-09-06 20:43

> [...]
> Derfra kan du sikkert trylle lidt med et
> script eller en batch fil for at gøre det endnu mere automatisk.

Nu mangler jeg så lige at få Windows til at starte lydtema_on.reg når
radioprogrammet lukkes

Eller når jeg sætter Windows i dvale.
Jeg kan ikke sætte den i start mappen for den udføres ikke når Windows
vækkes fra dvale

Jeg har XP home så jeg kan ikke bruge gpedit.msc
--
Mvh Edmund
MSN edmorano@passport.com

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-09-06 09:18

Edmund wrote:

> Nu mangler jeg så lige at få Windows til at starte lydtema_on.reg når
> radioprogrammet lukkes

Hvis du kan leve med et åbent DOS vindue mens radioprogarmmet kører, kan
du sætte en /W ind når du starter det, og så køre lydtema_on.reg
bagefter så din bat fil ser sådan ud:

regedit /s G:\win\hauppauge\PlayOnLocal_on.reg
regedit /s G:\win\hauppauge\lydtema_off.reg
start C:\Programmer\WinTV\radio.exe
start /w C:\Programmer\_musik\Sonetics_X-Ripper\XRipper.exe"
regedit /s G:\win\hauppauge\lydtema_on.reg

Start /W starter programmet, og venter derefter med at gå videre til
programmet er lukket igen.

Fra : Edmund

Dato : 22-09-06 14:52

> Start /W starter programmet, og venter derefter med at gå videre til
> programmet er lukket igen.

Kendte ikke / W
Det virker bare
Mange tak