MS Windows
briani 27239
xp og nyt grafikkort
Fra : Ukendt

Dato : 18-09-06 19:42

Hej

På grund af ny monitor skal jeg ha' nyt grafikkort,
men bliver det så nødvendigt at geninstallere XP ?
For det tager et par dage med alt inklusive.

I såfald skal jeg ikke ha' nyt monitor

Fra : Asle Bjerva

Dato : 18-09-06 19:47

HansWerner wrote:
> [...]
> men bliver det så nødvendigt at geninstallere XP ?
> For det tager et par dage med alt inklusive.

Nei.
Til ditt nye grafikkort følger det sikkert med drivere skrevet spesielt for
kortet.
Bruk de og ikke de som evt. Microsoft kommer med.
AsleB;Oslo

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-06 19:54

On Mon, 18 Sep 2006 20:47:29 +0200, "Asle Bjerva"
<abuse@microsoft.com> wrote:

> [...]
> kortet.
> Bruk de og ikke de som evt. Microsoft kommer med.

Tak, jeg fandt en anden mulighed her, den er sq smart:
http://www.matrox.com/graphics/offhome/th2go/home.cfm
er der nogen der har prøvet den?

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-06 20:05
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-09-06 20:57

"HansWerner" skrev i en meddelelse
> Koster kun 234 euro / 1755 kr her:
>
> http://www.preistrend.de/Preisvergleich_Matrox_TripleHead2Go__x7306740301757107764D0572760176.html
>
> I danmark er det som sædvanlig meget dyrere: 2349 kr
>
> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341284&ref=edbpriser

Du må have et usædvanligt godt og dyrt grafikkort nu, siden du ikke bare
sætter et andet grafikkort i. For 1755 kr. kan man købe meget grafikkort med
2 udgange.
Husk at afinstallere den gamle driver inden du sætter det nye kort i, hvis
altså ikke du vælger ovenstående metode i stedet for.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-06 09:00

On Mon, 18 Sep 2006 21:57:13 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

> [...]
> Husk at afinstallere den gamle driver inden du sætter det nye kort i, hvis
> altså ikke du vælger ovenstående metode i stedet for.

ok, men jeg har tre monitorer og vil gerne ha' dem alle på,
vidste bare ikke om det kunne lade sig gøre.

Hvis det skal være DVI kan jeg bruge:
Matrox Millenium P750 64 MB DDR i stedet, formentlig.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 19-09-06 13:36

HansWerner wrote:
> Koster kun 234 euro / 1755 kr her:
>
> http://www.preistrend.de/Preisvergleich_Matrox_TripleHead2Go__x7306740301757107764D0572760176.html

Og så lige et grafikkort oven i hatten der kan køre 3840 x 1024
Så ville jeg nok hellere købe et ekstra grafikkort (eller to) og lade
Windows (og UltraMon) om at styre skærmene.

Sådan et 3-skærm setup har jeg kørende lige nu (næsten. Grundet et
gammelt skod kort kører den ene skærm kun 1152x864), og eneste "fordel"
jeg kan se ved splitterboksen er muligheden for at køre spil henover
alle 3 skærme i 3840x1024 (og så tænker vi ikke så meget over hvad sådan
en opløsning vil kræve af resten af maskinen ;).