Problem med at tilslutte til D-Link DI-624
Fra : Ryan Kristensen

Dato : 29-11-06 21:22

Hej.

Jeg har købt en D-link DI-624 for ca. 2 måneder siden. - Og jeg har stadig
ikke fået den til at virke.
Problemet er, at de computere, der er forbundet med rj-45 kabel, konstant
mister forbindelsen til routeren. Problemet virker ikke som om, det
berører den trådløse forbindelse, dog kan jeg heller ikke få forbindelse
til admin delen (192.168.0.1), når forbindelsen via rj-45 kablerne er nede.
Det virker som om det bliver udløst af flere samtidige forsøg på at få
netadgang, f.eks. når jeg forsøger at hente emails, hvor 16 forbindelser
forsøges åbnet samtidig, eller når der er flere elementer
(billeder/eksterne scripts/css-ark) på en hjemmeside.

Er der nogen der har en idé om, hvad det kan skyldes?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-11-06 08:32

On Wed, 29 Nov 2006 21:22:14 +0100, "Ryan Kristensen"
<usenet@ryankristensen.invalid> wrote:

> [...]

>(billeder/eksterne scripts/css-ark) på en hjemmeside.
>
>Er der nogen der har en idé om, hvad det kan skyldes?

Der kan være mange årsager til den type problemer - Men een ting er
sikker: Det er ikke de 16 samtidige forbindelser. Det skal enhver
router kunne klare...

Hvad sker der helt præcis når de kablede maskiner mister forbindelsen:
Et godt værktøj i den sammenhæng er ipconfig.exe. Kør IPCONFIG /ALL
både når nettet kører, og når maskinerne er nede. Og fokuser så på
forskellen...

En årsag til problemerne kan f .eks. være at du har fået en 'ekstra
DHCP-server' på lokalnettet der giver maskinerne forkerte oplysninger
om DNS-servere og standard-gateway...

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 15-12-06 16:30

On Thu, 30 Nov 2006 08:31:48 +0100, Michael Rasmussen
<mic@HaderSpam.dou.dk> wrote:

> [...]
> Et godt værktøj i den sammenhæng er ipconfig.exe. Kør IPCONFIG /ALL
> både når nettet kører, og når maskinerne er nede. Og fokuser så på

Nu synes jeg efterhånden, at jeg har brugt lang tid nok på at kigge efter
forskelle.
Jeg kan dog ikke finde nogen forskel overhovedet.
Har taget et screenshots af ipconfig /all hvor det er oppe (øverst) og
nede (nederst):
http://ryankristensen.com/Net.png

Det eneste der ser ud til at hjælpe er at reboote routeren (hvilket til
tider kræver en del tålmodighed, da man sjældent kan få adgang til
brugerinterfacet). Det giver mig omkring et døgns normal drift, hvorefter
den går tilbage til at smide mig af mindre end 3 mins intervaller.

--
Ryan Kristensen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-12-06 17:07

> [...]

> brugerinterfacet). Det giver mig omkring et døgns normal drift, hvorefter
> den går tilbage til at smide mig af mindre end 3 mins intervaller.

Hvad er din routers firmware version?

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 15-12-06 18:01

On Fri, 15 Dec 2006 17:06:51 +0100, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote:

> Hvad er din routers firmware version?

Under Tools -> Firmware står der:
Aktuelle Firmware-Version: 4.03DE
Firmware-Datum: Fri, 5 May 2006

--
Ryan Kristensen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-12-06 18:31

Ryan Kristensen <usenet@ryankristensen.invalid> wrote:

> Under Tools -> Firmware står der:
> Aktuelle Firmware-Version: 4.03DE
> Firmware-Datum: Fri, 5 May 2006

Er det den seneste? Der er een fra 11-7-2006 her:

http://tinyurl.com/yer9tk

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 18-12-06 14:34

On Fri, 15 Dec 2006 18:30:33 +0100, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote:

> Er det den seneste? Der er een fra 11-7-2006 her:
>
> http://tinyurl.com/yer9tk

Så har jeg opdateret firmware.
Der ser dog bare ikke ud til, at den er nyere (selvom den skulle være det
ifølge D-links hjemmeside). Nu står der:
Current Firmware Version: 4.03
Firmware Date: Fri, 5 May 2006
Så den primære forskel er, at den "snakker" engelsk. - Men det er jo
heller ikke så skidt
Derudover så tæller den ned ved firmware opdatering, hvilket skulle være
den seneste tilføjelse.

Men det har stadig ikke hjulpet på det, at den smider mig af nettet. Så
jeg er stadig nødt til at gå ind i brugerinterfacet og vælge "reboot", for
at få en konstant forbindelse. Ellers får jeg omkring 15 sek. forbindelse
for hver 3 mins nedetid

--
Ryan Kristensen

Fra : Peter J.

Dato : 24-01-07 20:16

Ryan Kristensen wrote:

> [...]
> jeg er stadig nødt til at gå ind i brugerinterfacet og vælge "reboot",
> for at få en konstant forbindelse. Ellers får jeg omkring 15 sek.

Hi

D-link har netop frigivet en en firmware til DI624 D2 som fixer
problemer med at man bliver smidt af LAN'et.
Jeg har lagt den på de mere end 25 stk. og det hjælper.

Mvh
Peter