Kan XP se Samba?
Fra : Poul Grib

Dato : 28-11-06 16:45

Er det muligt at få XP til at se samba? Jeg har XP på en maskine og
linux (Fedora 6) på en anden, men XP vil ikke se linux. Jeg kan pinge
begge veje mellem de to maskiner, linux kan se XP og jeg kan hente og
skrive i filer på XP, men fra XP kan jeg end ikke se samba. Det
fungerede tidligere med W98, men ikke med XP. Hvorfor?

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 28-11-06 19:12

Poul Grib <joker@C7ZP1pg14.dk> (slet C7ZP1) writes:

> [...]
> skrive i filer på XP, men fra XP kan jeg end ikke se samba. Det
> fungerede tidligere med W98, men ikke med XP. Hvorfor?

Jeg har samme setup til at fungere uden problemer herhjemme. Prøv at
gå efter i logfilerne for samba.

Kai

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-11-06 19:26

Poul Grib <joker@C7ZP1pg14.dk> (slet C7ZP1) crashed Echelon writing

> Er det muligt at få XP til at se samba? Jeg har XP på en maskine og
> linux (Fedora 6) på en anden, men XP vil ikke se linux.

Firewall på Linux?

--
Bjarke Andersen

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 29-11-06 08:32

Poul Grib (slet C7ZP1) wrote:
> [...]
> skrive i filer på XP, men fra XP kan jeg end ikke se samba. Det
> fungerede tidligere med W98, men ikke med XP. Hvorfor?

Hvad mener du med "kan se"?

Har du prøvet om du rent faktisk kan mappe et netværksdrev?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Peter

Dato : 29-11-06 11:37

Poul Grib (slet C7ZP1) wrote:

> [...]
> skrive i filer på XP, men fra XP kan jeg end ikke se samba. Det
> fungerede tidligere med W98, men ikke med XP. Hvorfor?

Nedenstående er en "vist nok viden", så tag den med et grant salt, det
er så længe siden jeg rodede med det !

Den bruger, som er logget ind på XP skal også være oprettet på linux
maskinen.

Er det en XP-Home ed. sender XP samme password, som det brugeren brugte
til at logge på XP med, derfor er det nemmest at benytte samme password
på samba'en.

Hmm, nu siger du kan ikke se.... Ovenstående er nok mere hvis du er ude
for at brugeren ikke har rettigheder til at logge på et drev på
samba'en. Måske kan du bruge min input alligevel.

Jeg har en Suse/Samba kørende, som jeg fint kan se og benytte dens diske
fra både en XP-Home og en XP-Pro.

Mvh Peter