Hvordan kan jeg "udefra" tilgå maskine der~
Fra : Fly

Dato : 26-11-06 09:15

Hejsa!

Jeg har en maskine der har XP Home installeret og denne vil jeg gerne kunne
styre fra en anden PC der har XP pro installeret. Er det rigtigt forstået at
jeg ikke umiddelbart kan gøre det fra Remote Desktop. Jeg vil gerne kunne
"se" den s skærmbillede og styre den rigtigt - ikke bare adgang til filerne
på den.

Begge maskiner er på samme interne netværk, men kunne det lade sig gøre via
internettet også ville det ikke gøre noget, men behovet er størst på det
interne netværk.

....og det behøver selvfølgelig ikke være Remote Desktop hvis der er andet
der er smartere. Kender bare kun til Remote Desktop

VIGTIGT: Jeg er ikke den store netværkshaj (det har i nok gættet) - så ikke
alt for mange kryptiske ting der skal indstilles
-Fly

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-11-06 09:27

On Sun, 26 Nov 2006 09:14:31 +0100, "Fly"
<doktor_flyMONKEY@hotmail.com> wrote:

> [...]
>"se" den s skærmbillede og styre den rigtigt - ikke bare adgang til filerne

Korrekt. Remote Desktop er ikke en del af XP Home

> [...]
>
>...og det behøver selvfølgelig ikke være Remote Desktop hvis der er andet
>der er smartere. Kender bare kun til Remote Desktop

Heldigvis er der VNC (Virtual Network Computing), en opensource
løsning der efterhånden findes i et væld af udgaver.

Jeg bruger selv RealVNC (www.realvnc.com) som stærkt kan anbefales.

Den frie version kan hentes her:

http://www.realvnc.com/products/free/4.1/download.html

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-11-06 13:47

Michael Rasmussen <mic@HaderSpam.dou.dk> wrote:

> Korrekt. Remote Desktop er ikke en del af XP Home

OP kan bruge Netmeeting v3. Netmeeting har bl.a en remote desktop
funktion. Den (Netmeeting) kan hentes gratis på Microsofts hjemmeside.
Jeg kan poste en vejledning, hvis det har interesse.

Fra : Jens G

Dato : 26-11-06 10:14

> [...]

>"se" den s skærmbillede og styre den rigtigt - ikke bare adgang til filerne

Jeg ved ikke med Remote Desktop, men der er noget der hedder Remote
Assistance i Home.
Citat:

About Remote Assistance

Sometimes the best way to fix a problem is to have someone show you
how. Remote Assistance is a convenient way for a friend in another
location to connect to your computer from another computer running a
compatible operating system, such as Microsoft Windows XP, and walk
you through your solution.

After your friend is connected, he or she will be able to view your
computer screen and chat online with you in real time about what you
both see. With your permission, your friend can even use his or her
mouse and keyboard to work with you on your computer.

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : jacobask@gmail.com

Dato : 27-11-06 10:53

Jens G wrote:
> [...]
> Jens G
> Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.
> Besøg voip-user.dk for debat om ip-telefoni og udstyr.

Det kræver shjh at den der skal "hjælpes" beder om det. Dvs der skal
være adgang til denne computer for at få det til at virke.

Min anbefaligng vil også være VNC. Installer serverdeln på den
computer der skal være adgang til (hvis det ligges som en service
startes det hver gang computeren starter), og forbind så til denne med
vieweren. Lettere bliver det vidst ikke.

Mvh
Jacob Ask