Kan ikke tilgå webinterface på router
Fra : Johs

Dato : 25-11-06 19:36

En af mine venner har en Zyxel Prestige 2602R 61:

http://www.zyxel.dk/web/support_download_result.php

men han kan ikke tilgå dens webinterface. Han har prøvet at indtaste
192.168.1.1 i hans browser men det giver bare en fejl.

Nogen der kender til en løsning?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-11-06 19:46

"Johs" <adqwe@asd.com> wrote in message
> [...]
>
> men han kan ikke tilgå dens webinterface. Han har prøvet at indtaste
> 192.168.1.1 i hans browser men det giver bare en fejl.

Hvilken ip adresse har du på computeren?

Kan det tænkts du abonnenere på offenlig Ip, så udbyderen har sat udstyret
til at "bridge" Ip adressen videre til din pc, og du dermed ikke har adgang
til webinterfaset.

Fra : Johs

Dato : 25-11-06 19:48

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan det tænkts du abonnenere på offenlig Ip, så udbyderen har sat udstyret
> til at "bridge" Ip adressen videre til din pc, og du dermed ikke har

når han skriver ipconfig /all så står der 10.0.0.2 ved hans IP-adresse

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-11-06 20:11

"Johs" <adqwe@asd.com> wrote:

>når han skriver ipconfig /all så står der 10.0.0.2 ved hans IP-adresse

Så har routeren såmæn nok adressen 10.0.0.1 - Men kig på Standard
Gateway adressen fra ipconfig, det er nemlig routeren

<mlr>

Fra : Johs

Dato : 25-11-06 20:13

> Så har routeren såmæn nok adressen 10.0.0.1 - Men kig på Standard
> Gateway adressen fra ipconfig, det er nemlig routeren

Jep standardgateway er 10.0.0.1, forsøger han at indaste denne så giver det
samme fejl.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-11-06 20:50

Man skal skrive et portnummer, vist 2033 altså http:10.0.0.1:2033