Muligt at SSH til en VNC server?
Fra : Johs

Dato : 25-11-06 14:01

Jeg har pt både en VNC server (bruger jeg for at få et fjernskrivebord til
andre maskiner) og en SSH server (bruger jeg til at kopiere filer frem og
tilbage mellem maskiner) kørende.

Men er det ikke muligt kun at bruge en af ovenstående servere til at opfylde
begge behov? Fx tænkte jeg på at beholde VNC og så finde en måde at etablere
en SSH forbindelse til denne server så jeg kan overfører filer.

Mvh
Johs

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 25-11-06 18:50

Johs har bragt dette til verden:
> [...]
> begge behov? Fx tænkte jeg på at beholde VNC og så finde en måde at etablere
> en SSH forbindelse til denne server så jeg kan overfører filer.

Der er en version af VNC, Ultra tror jeg, som kan overføre filer...
...::JMJ::..

Fra : Johs

Dato : 25-11-06 19:08

"..::JMJ::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Johs har bragt dette til verden:

> Der er en version af VNC, Ultra tror jeg, som kan overføre filer...
> ..::JMJ::..

Ja der står godt nok at man kan bruge fil overførsel på deres hjemmeside:

http://www.realvnc.com/download.html

jeg har enterprise edition. Men når jeg starter en viewer så laver den bare
et nyt vindue med hele fjernskrivebordet. Prøver jeg at trækker filer over
så sker der ikke noget. Har du nogen ide om hvordan man faktisk bruger
filetransfer?

Fra : Troels Hansen

Dato : 25-11-06 19:17

Johs skrev:

> [...]
> et nyt vindue med hele fjernskrivebordet. Prøver jeg at trækker filer over
> så sker der ikke noget. Har du nogen ide om hvordan man faktisk bruger

rtfm....

FILE TRANSFER
You can upload files to, or download files from the server using the F8
menu. To download a file, first make it available on the Server; for
example, on a Windows server you would copy the file to the clipboard.
Note that it is not possible to download a file that has not first been
offered by the server. Select Download from server from the F8 menu and
select a directory to receive the downloaded files. A dialog will inform
you of the progress of the download. To upload a file you must first
make it available to the server by selecting Upload to server from the
F8 menu and selecting the file or directory you want to upload. Note
that this just makes the files available; to upload them you must take
appropriate action on the server; for example, on a Windows server you
would paste the files into a suitable location.

Fra : Morten Christensen

Dato : 25-11-06 21:09

Johs skrev den 25-11-2006 19:08:
> "..::JMJ::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Ja der står godt nok at man kan bruge fil overførsel på deres hjemmeside:
>
> http://www.realvnc.com/download.html

UltraVNC og RealVNC er ikke det samme produkt.

UltraVNC har en let-tilgængelig filoverførselsmulighed hvis det både er
uvnc server og viewer.

--
Morten Christensen

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 26-11-06 00:50

"Morten Christensen" <mc@mc.sletmig.cx> skrev i en meddelelse
> [...]
SNIP

> UltraVNC og RealVNC er ikke det samme produkt.
>
> UltraVNC har en let-tilgængelig filoverførselsmulighed hvis det både er
> [...]

Som altid er det vigtigt at læse det med småt, og som Morten skrev: der er
forskel på Real og Ultra VNC.
Jeg har, just for the fun of it, overført filer med Ultra.. og det var lige
efter bogen.
...::JMJ::..

Fra : Johs

Dato : 26-11-06 21:42

"..::JMJ::.." <kalif1@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forskel på Real og Ultra VNC.
> Jeg har, just for the fun of it, overført filer med Ultra.. og det var

Har i også fået det til at fungere på tværs af platforme? I realVNC har jeg
ikke overføre filer fra windows til linux eller vice versa, men måske dette
er muligt i UltraVNC?

Fra : Morten Christensen

Dato : 27-11-06 21:23

Johs wrote:
> [...]
> ikke overføre filer fra windows til linux eller vice versa, men måske dette

Nej. UltraVNC er (desværre) kun lavet til Windows.

--
Morten Christensen

Fra : Morten Christensen

Dato : 03-12-06 13:10

Morten Christensen skrev den 27-11-2006 21:23:

> Nej. UltraVNC er (desværre) kun lavet til Windows.

Der er muligvis en mulighed med en java-viewer på linux.

--
Morten Christensen