hastighed.
Fra : Steen Thiilborg

Dato : 23-11-06 11:48

Hej.

Problemet er følgende. Jeg har en linksys router (wrt54g), hvor min arbejds
pc er koblet til trådløst. Min netforbindelse er 8 mbit ned og 512 kb op.
Jeg har desuden en anden pc koblet direkte til routeren via netkabel. Den
henter fint med 8 mbit. Problemet at jeg max henter med 3 mbit via trådløs
og ikke som antaget fuld power 8 mbit (routeren og trådløst netkort er et 54
mbit) Jeg køre med et usb netkort belkin. hvordan kan jeg få farten op ?
Er løsning et trådløst kort direkte i maskinen ?

Er det som antaget usb porten der ikke kan levere hastigheden ? eller er det
netkortets opsætning.

Jeg har tjekket netkortet og har ikke kunnet finde nogen fejl.

mvh

Steen

Fra : Filip

Dato : 23-11-06 12:54

> Er det som antaget usb porten der ikke kan levere hastigheden ? eller er
> det netkortets opsætning.

har du USB 1.1 eller 2.0 på din maskine?

Filip

Fra : Steen Thiilborg

Dato : 23-11-06 14:05

Jeg har usb 2.0. Så vidt jeg ved er der usb 2.0 driver med bundkortet og er
installeret.

mvh

Steen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-11-06 15:25

Steen Thiilborg skrev:

> henter fint med 8 mbit. Problemet at jeg max henter med 3 mbit via trådløs

Det er fuld power på en trådløs forbindelse. Den kører højst det
halve af den specificerede hastighed fordi der er et frygteligt
overhead på en broadcastet forbindelse. 54 Mbps/2 = 27 Mbps =~
3,4 Mbyte/s.

> Er det som antaget usb porten der ikke kan levere hastigheden ? eller er det
> netkortets opsætning.

Det er netkort, router og trådløs husmandsteknik der sætter
grænsen. Hvis du slutter flere trådløse computere til, falder
hastigheden yderligere (hvis alle er aktive).

--
Bertel

Fra : Steen Thiilborg

Dato : 30-11-06 16:16

Hej

Tak for svaret.

Dette havde jeg ikke lige undersøgt.

Mvh.

Steen

Fra : Filip

Dato : 30-11-06 20:03

> [...]
> halve af den specificerede hastighed fordi der er et frygteligt
> overhead på en broadcastet forbindelse. 54 Mbps/2 = 27 Mbps =~

Pas på med enhederne! 8mbit=1Mb
Han skriver jo at han kan hente med 3mbit =375KB/s - men der er overhovedet
ikke brug for at omregne til Mbyte i dette tilfælde. Så længe enhederne
forbliver i mbit er de sammenlignelige.

> Det er netkort, router og trådløs husmandsteknik der sætter
> grænsen. Hvis du slutter flere trådløse computere til, falder
> hastigheden yderligere (hvis alle er aktive).

Den forklaring kan jeg godt tilslutte mig.

Filip