to routere sammen
Fra : (-Peter-)

Dato : 22-11-06 22:03

hej..

kan nogen forklare mig hvordan jeg skal få mit netværk til at virke,
når jeg nu vil sætte en router til min gamle router..

det vil sige jeg ønsker flg: har en trådløs router der er forbundet
til internet, til denne havde jeg forventet jeg kunne sætte en ikke
trådløs router med printserver til.. imidlertid kan jeg ikke få
forbindelse til printserveren gennem router 1.. har nogen nogle ideer
til hvorfor det er sådan?

/peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-11-06 22:33

"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> wrote:

> [...]
>trådløs router med printserver til.. imidlertid kan jeg ikke få
>forbindelse til printserveren gennem router 1.. har nogen nogle ideer

Emnet kommer hyppigt op i gruppen...

Anyway: De kan kobles på flere måder. Men jeg vil nok anbefale at bruge
router nr 2 som simpel switch / AP / Printserver.

* Deaktiver DHCP-serveren i router 2.
* Giv den en passende LAN ip-adresse, har router nr 1 f.eks adressen
192.168.1.1 kan du f.eks give router 2 adressen 192.168.1.2
* Forbind routerene LAN <-> LAN

Voila, det hele fungerer...

<mlr>

Fra : (-Peter-)

Dato : 22-11-06 22:52

tak.. vil jeg prøve..

synes også det er det jeg har gjort, men ville ikke rigtigt for mig..
:)

/peter

Fra : Filip

Dato : 23-11-06 07:09

>synes også det er det jeg har gjort, men ville ikke rigtigt for mig..
>:)

Husk at bruge krydskabel, og du må ikke benytte WAN porten til forbindelsen
mellem routerne.

Filip

Fra : (-Peter-)

Dato : 23-11-06 13:55