For Dælen
Fra : Vanpost

Dato : 21-11-06 17:24

Hejsa
Håber meget at der er hjælp at hente.
Igår aftes dør min router, en D-link airplus extreme G+. Jeg fanger en ny
Linksys BEFW 11S4 og tilslutter. Fint nok, ingen probs.
Der er 2 maskiner (begge XP SP2) og en printer HP Color Laserjet 2600n. Der
kan fint udskrives fra den ene maskine, men ikke fra den anden?
Jeg får 2 fejl. Den ene, "at tjenesten Print Spool ikke kører". Jeg går så
ind i tjeneste indstillinger, under admin i kontrolpanel, men der er den
aktiv. Prøver at stoppe den, og aktivere igen, men lige lidt hjælper det.
Hvis jeg prøver at udskrive et billede kommer "RPC serveren er ikke til
rådighed" hvilket jeg ikke aner en bjælde om.
Har prøvet at systemgendannelse, men det hjælper heller ikke.
Hvor er fejlen? Kan det være noget med firewalls?
Det er Host der fungerer. Og begge maskiner fungerede med den tidligere
router, hvilket vel er en overflødig kommentar.
Begge routere kan køre wireless, men det bliver ikke anvendt. Hverken før
eller efter.

Håber på hjælp

De bedste hilsener

JP