netværk 2 compoter igen :(
Fra : jane

Dato : 19-11-06 16:44

2 computer med Windows XP, comp. 1 uden sp2 og comp.2 med sp2

Computerne er tilsluttet en hub via Cybercity`s router "ZyXel"

Jeg har også prøvet med deaktiverering af begge firewall, på comP1
ZoneAlarm og på comp Windows egen firewal.

Jeg har kørt guiden, home netværk, først på com 1 og så på com 2 men det
eneste jeg kan se i netværket på comp 1 er dens eget indhold, og det samme
på 2, og jeg har delt mapperne.

Hvad kan der være galt?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Filip

Dato : 23-11-06 13:02

> Hvad kan der være galt?

Blot et par ider:

Har du chek på IP adresserne, og at de har samme standartgateway og
subnetmaske? Eller står de til automatisk opsætning?

Kan du pinge mellem maskinerne?
start > kør > cmd og tryk enter
skriv "ping 192.168.1.5" enter, hvis adressen er den adresse den anden pc
har.
hvis du ikke ved hvad ipadresse den har kan du skrive "ipconfig" i en
dospromt

Chek arbejdsgruppenavn!

chek om du har oprettet en gæstekonto på begge maskiner, og at dette også er
slået til inde i netværksindstillingerne.

Filip

Fra : jane

Dato : 23-11-06 17:27

"Filip" <filipravn@SLETMIGgmail.com> wrote in

> [...]
>
> chek om du har oprettet en gæstekonto på begge maskiner, og at dette
> også er slået til inde i netværksindstillingerne.

Tak for dit svar, jeg har fået det til at virke nu, pludselig var det ok

--
Venlig hilsen
Jane