D-link 524 som accespoint
Fra : SvenP

Dato : 19-11-06 15:55

Er dette muligt?
Efter mit kabelmodem har jeg en D-link 604 router. I den anden ende af huset
ville jeg gerne benytte en D-link 524 router, som accespoint. Hvordan skal
dette sættes op for at fungere?

Mvh. Sven

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-11-06 22:10

"SvenP" <saerlig@gmail(ns).com> wrote:

>Efter mit kabelmodem har jeg en D-link 604 router. I den anden ende af huset
>ville jeg gerne benytte en D-link 524 router, som accespoint. Hvordan skal
>dette sættes op for at fungere?

Hvis du de-aktiverer DHCP-serveren i DI-524 og kabler til LAN-siden vil
den fungere som en simpel switch / access point.

Husk samtidig at give den en passende LAN ip-adresse. Hvis DI-604 har
adressen 192.168.1.1 kan du give DI-524 f.eks 192.168.1.2 - Så kan du
uden større problemer komme ind i web-opsætningen på begge enheder.

<mlr>

Fra : Henrik

Dato : 20-11-06 17:28

> [...]
> adressen 192.168.1.1 kan du give DI-524 f.eks 192.168.1.2 - Så kan du
> uden større problemer komme ind i web-opsætningen på begge enheder.

Husk som Michael skriver at kable 524'eren på LAN ikke WAN. Dvs. WAN-porten
skal være ubenyttet.

/Henrik - som aldrig har prøvet at bruge en router som AP/switch.