Hvad vil det sige at logge på et domæne?
Fra : Søren Blom

Dato : 19-11-06 03:07

Er der en som kan forklar mig hvad det vil sige at logger på en domæne som
jeg kan i min brug af Windows XP Pro?
Det er tydeligt at jeg ikke har noget at bruge det til, når jeg ikke ved
hvad det vil sige, men hvis man ikke spørg, så får man jo ikke noget at
vide.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Lars Grau

Dato : 19-11-06 09:20

Hej

Et domain er en server som der er flere som logger på, hvor man så kan dele
filer og adressekatotek og så kan man give rettihedder til forskedlige sted
på domain, det er nomalt noget man bruger i Firmaer, ikke hjemme privat-

/Lars

Fra : K

Dato : 19-11-06 18:28

"Lars Grau" <mail@famgrau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dele filer og adressekatotek og så kan man give rettihedder til
> forskedlige sted på domain, det er nomalt noget man bruger i Firmaer, ikke

Man kan sagtens som privat have en server, som ale i familien med fordel kan
anvende.
Det kender jeg et par stykker, der gør.
Har man en stor familie eller et stort hus med flere PC'ere og dertilhørende
brugere, så kan det være en stor fordel.

Husk på, at der engang var en mand der mente, at kun 4 personer i hele
verden ville få brug for en computer.
Der var engang ligeledes en, der mente, at en harddisk på 40 Megabyte var
mere end rigeligt nogensinde.

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 21-11-06 14:44

"K" <KKKKKKKK@Kpax.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> verden ville få brug for en computer.
> Der var engang ligeledes en, der mente, at en harddisk på 40 Megabyte var

Og en vis hr.. Gates der mente at 256kbyte RAM var rigeligt til alle

Mvh Morten Fjendbo

Fra : K

Dato : 21-11-06 20:42

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> skrev i en meddelelse

> Og en vis hr.. Gates der mente at 256kbyte RAM var rigeligt til alle

Ja, lige præcis.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 21-11-06 21:09

"K" <KKKKKKKK@Kpax.com> skrev i en meddelelse
> "Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, lige præcis.

Ja det er så ikke rigtigt, han mente at der ikke ville være brug for mere
end 640K. Hvilket også ville være rigtigt hvis vi alle kunne nøjes med at
køre noget DOS agtigt.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : K

Dato : 21-11-06 21:34

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse

> Ja det er så ikke rigtigt, han mente at der ikke ville være brug for mere
> end 640K. Hvilket også ville være rigtigt hvis vi alle kunne nøjes med at
> køre noget DOS agtigt.

Men ideen er god nok.
Man har alktid en forstilling om, hvad der er tilstrækkeligt en gang i
fremtiden.
Man plejer at blive overrasket.

Fra : Leif Neland

Dato : 24-03-07 03:22

Morten Fjendbo wrote:

> Og en vis hr.. Gates der mente at 256kbyte RAM var rigeligt til alle
>
> Mvh Morten Fjendbo

(Jeg kan ikke følge med i alle de usenet mails...)

Folkloren siger at BG skulle have sagt at 640Kb skulle være nok, men det er
en and; der findes ingen kildeangivelse, der kan bekræftes.

Jeg har til gengæld fundet dette:
That’s how Bill Gates reason when he denies the quote:

I’ve said some stupid things and some wrong things, but not that. No one
involved in computers would ever say that a certain amount of memory is
enough […] But even 32 bits of address space won’t prove adequate as times
goes on […] Meanwhile, I keep bumping into that silly quotation attributed
to me that says 640 k of memory is enough.

Bill Gates

Leif

Fra : Søren Blom

Dato : 20-11-06 00:17

> [...]
> dele filer og adressekatotek og så kan man give rettihedder til
> forskedlige sted på domain, det er nomalt noget man bruger i Firmaer, ikke

Jamen så blev jeg så klog, jeg er ikke EDB mand, så engang imellem bliver
jeg sendt til tælling, men nu er jeg så meget klogere.