Kan ikke starte min browser
Fra : Jan

Dato : 16-11-06 15:43

Hejsa

Min pc har været gået ned, nu har jeg så geninstalleret den, via et kabel
fået lavet diverse updates og til sidst mit trådløse netværk.

Nu sker der så det, at den finder min forbindelse (både med kabel og
trådløst), men når jeg starter min Internet Explorer så siger den bare at
den ikke kan finde nogen sider...

Min stationære og min kones bærbare har ingen problem.. men min bærbare vil
altså godt skabe forbindelse men ikke starte en browser.

Jan

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-11-06 15:50

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Min stationære og min kones bærbare har ingen problem.. men min
> bærbare vil altså godt skabe forbindelse men ikke starte en browser.

Du er nødt til forklare nærmere hvordan dit netværk er sat op.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jan

Dato : 16-11-06 16:03

> Du er nødt til forklare nærmere hvordan dit netværk er sat op.

Det er en Comx forbindelse der når den kommer ind i huset bliver delt i en
trådløs router hvor der også er plads til kablet forbindelser.
Min stationære kører så via et kabel og min kones bærbare via tråsløst net.
Det er den den pgl. router ( En 3Com) der uddeler DHCP adresser til mine
maskiner på nettet.

Det er jo også mærkeligt jeg får fin forbindelse men den ikke vil hente
nogle sider i min browser.

Håber det var svar nok.

Jan

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-11-06 16:08

> Det er jo også mærkeligt jeg får fin forbindelse men den ikke vil hente
> nogle sider i min browser.

Egentlig ikke, for får din maskine overhovedet IP adresse. En ting er at
kablet er tilsluttet, men får den reelt en IP adresse fra routeren og DNS
som osse er vigtigt.

At siden ikke kan vises, kan dels skyldes maskinen ikke har IP så den ikke
kan sende sin forespørgsel, at den ikke har DNS så den ikke kan finde ud af
at omsætte domæne-navne til IP-adresser eller der er opsat noget forkert i
din browser fx. brug af proxy server.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jan

Dato : 16-11-06 16:16

> [...]
> af
> at omsætte domæne-navne til IP-adresser eller der er opsat noget forkert i

Jeg får fint nok en ip-adresse for min 3com router... men hvordan sætter jeg
dns op...
Jeg kan se at jeg at en ip-adresse der hedder 192.168.x.xx og så en subnet
der hedder 255.255.255.0 og en standarsgateway der hedder 192.168.x.x

Hvordan tjekker det med en proxy server hvor skulle det være sat op.

Mvh

Jan

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-11-06 17:42

> Jeg får fint nok en ip-adresse for min 3com router... men hvordan
> sætter jeg dns op...

Det forskelligt fra router til router. Du kan måske i din router indsætte
statiske IP-adresse på DNS servere du ønsker anvende (ComXs evt), routeren
kan fungere som DNS for dit LAN og sender forspørgsler videre til de DNS
den har på WAN interfacet. Det kan osse være din router viderefører de DNS
adresser den har på WAN til LAN via DHCP.

Men det må du ind i routeren og kigge på. Men ja, hvis din computer ikke
har nogen DNS adresser kan den ikke gå på nettet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jan

Dato : 16-11-06 20:00

> [...]
>
> Men det må du ind i routeren og kigge på. Men ja, hvis din computer ikke
> har nogen DNS adresser kan den ikke gå på nettet.

Nu har jeg været inde i routeren og der er følgende opsætning:

PPP over Ethernet Enabled NO
Internet IP Address xx.xxx.xxx.xxx Dynamic
Subnet Mask 255.255.254.0
ISP Gateway Address xx.xxx.xxx.1 Connected
DNS xx.xxx.227.198 ; 0.0.0.0
Remaining Lease Time 0 days, 01:25:06
MAC Address xx-0x-xx-E5-24-03

LAN Settings
LAN IP Address 192.168.1.1
LAN Subnet Mask 255.255.255.0
Gateway's DHCP Server Enabled
DHCP Range 192.168.1.2 ~ 192.168.1.254
LAN Port MAC Address xx-xx-AC-xx-24-02

Wireless Settings
Wireless Networking Enabled YES
Channel 9
Service Area Name/SSID xxxxxx
WEP Encryption 128bit
Wireless MAC Address 00-xx-Ax-E5-xx-0x

Jeg har lige sat nogle xxxx ind for ikke at smide alt ud her.

Men har også tjekket opsætning osv... på min stationære og min kones
bærbare og det ser meget ens ud...
men har fundet ud af jeg godt kan pinge ip-adresser men når jeg vil
pinge
på navn kan jeg ikke...

Min maskine står til selv at hente ip-adresse samt dns adresse fra
routeren..

Hjjjjjjjjjjjææææælp

Jan

begin 666 pixel.gif
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-11-06 20:11

> Jeg har lige sat nogle xxxx ind for ikke at smide alt ud her.

Nytter altså ikke så meget, vi kan stadig se din IP via din post, så du
beskytter ingenting, men det er en anden snak.

> [...]
> pinge
> på navn kan jeg ikke...
>
> Min maskine står til selv at hente ip-adresse samt dns adresse

Og hvad får din computere tildelt af DNS-servere?

--
Bjarke Andersen

Fra : Jan

Dato : 16-11-06 20:21

> Og hvad får din computere tildelt af DNS-servere?

Den får en adresse der hedder 192.168.1.1 - det samme som min dhcp samt
standard gateway hedder.
Det står på samme måde må de pc´ere i huset der virker...

Jan

Fra : Jan

Dato : 16-11-06 21:04

Problemet er blevet løst - det var sku min antivirus der drillede det hele -
efter jeg fjernede den og installerede den igen så virker det.

Tak for hjælpen

Jan

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 17-11-06 08:50

Jan kom med denne ide:
> [...]
>
> Min stationære og min kones bærbare har ingen problem.. men min bærbare vil
> altså godt skabe forbindelse men ikke starte en browser.

Jeg har set det et utal af gange: har du sikkerhedssoftware
installeret?
I 9 ud af 10 tilfælde, er det sikkerhedssoftwaren der blokker for
hjemmesider. Hvis IP-adresser og DNS er i orden, ville jeg tjekke
indstillingerne i hvad antivirus/sikkerhedspakke du nu måtte anvende.