SOHO password problem. Kan man benytte sig~
Fra : PB

Dato : 23-06-01 21:10

Hej,

Jeg ville bare lige høre om det er muligt at benytte sig at denne pass.
recovery procedure:
http://www.cisco.com/warp/public/474/pswdrec_soho77.shtml
til at få sit pass ud af routeren? Jeg kan ikke gå på nettet via routeren
efter jeg benyttede mig af deres egen metode til at genetablere standard
opsætningen:
enable
configure terminal
copy flash:initial-config running-config

.... Og nu er jeg i den sørgelige situation at jeg ikke engang kan logge på
routeren. Hvis jeg endeligt for adgang til SOHO'en, er jeg sikkert også i
den situation at forbindelsen er helt død derfra. Derfor er jeg også
interesseret i en beskrivelse af hvordan man genetablerer
standardopsætningen - "manuelt".

Jeg plejer ikke at føle mig som en desperat og forvirret mand - men det gør
jeg nu. Hjælp er velkommen...

--
Peter B.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 24-06-01 04:02

In article <wH6Z6.6$tL2.21605473@news.mobilixnet.dk>, PB wrote:

> [...]
> den situation at forbindelsen er helt død derfra. Derfor er jeg også
> interesseret i en beskrivelse af hvordan man genetablerer

Benyt registreringssiden til at få konfigureret routeren.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Disc space -- the final frontier!

Fra : PB

Dato : 24-06-01 08:01

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote:

> Benyt registreringssiden til at få konfigureret routeren.

Jeg har ikke adgang til den nu, så jeg regner med du mener, at jeg skal
benytte registreringssiden _bagefter_ jeg har fået recovered pass'et? Hvad
nu hvis at jeg får adgang til routeren, men når jeg endeligt har fået adgang
at den så ikke er i kontakt med jeres udstyr? Så er jeg nødt til at have
kommandoerne til at genskabe standardopsætningen parat - samt en til at
slette det der på 677'eren hed NVRAM'en.

Øv, bøv. Router ikke sjov.

--
PB

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 24-06-01 10:36

In article <xegZ6.15$tB6.49032217@news.mobilixnet.dk>, PB wrote:

> Jeg har ikke adgang til den nu, så jeg regner med du mener, at jeg skal
> benytte registreringssiden _bagefter_ jeg har fået recovered pass'et?

Nej, når du bruger standard-config og går ind på registreringssiden
bliver passwordet bl.a. ændret til det der står i dine papirer.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Thyme's Law:

Fra : PB

Dato : 24-06-01 12:04

> Nej, når du bruger standard-config og går ind på registreringssiden
> bliver passwordet bl.a. ændret til det der står i dine papirer.

Jeg håber du godt ved at jeg har surfet rundt omkring på nettet med min SOHO
før. Jeg har prøvet at få kontakt med registreringssiden indtil flere gange,
men lige let hjælper det. Jeg har desuden prøvet at genstarte routeren, for
at se om det kunne hjælpe på det. Der er åbenbart sket en eller anden fejl
et sted i processen - og jeg ved ikke hvor. Det korte og det lange er, at
jeg kan benytte mig af password recovery proceduren, som forefindes på
<http://www.cisco.com/warp/public/474/pswdrec_soho77.shtml> , og derved få
adgang til routeren. Efterfølgende kunne jeg så prøve lykken med kommandoen:
copy flash:initial-config running-config, men det er jeg bare ikke så tryk
ved efter det der skete denne gang. Skulle jeg prøve dette, og være "ekstra
forsigtig"?

Du skal have tak, fordi du gider at hjælpe mig - selvom det er en højhellig
fridag og i en helt uforpligtende sammenhæng.

--
Peter Bendtsen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 24-06-01 12:06

In article <vNjZ6.25$9R4.50919473@news.mobilixnet.dk>, PB wrote:

> Jeg håber du godt ved at jeg har surfet rundt omkring på nettet med min SOHO

Hvordan skulle jeg vide det?

> før. Jeg har prøvet at få kontakt med registreringssiden indtil flere gange,
> men lige let hjælper det.

Så beskriv, hvad der går galt i stedet (og du burde bruge de interne
Tiscali nyhedsgrupper til dette, der er et webinterface til det samme)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Only a mediocre person is always at his best.

Fra : PB

Dato : 24-06-01 12:49

SOHO

> Hvordan skulle jeg vide det?

Fordi jeg har haft adgang til routeren, ellers kunne jeg jo ikke prøve at
genskabe standardopsætningen i første omgang.

> Så beskriv, hvad der går galt i stedet (og du burde bruge de interne
> Tiscali nyhedsgrupper til dette, der er et webinterface til det samme)

Jeg vidste ikke at man kunne skrive indlæg vha. webinterfacet. Meget
praktisk. Jeg vil dog lige se om mit problem bliver løst efter dette indlæg,
før jeg futter derover.

Jeg har før været på nettet med denne router. Da jeg skulle genskabe
standardopsætningen, benyttede jeg mig af jeres vejledning (Appendix B).
Efter at have bekræftet alt hvad der skulle bekræftes, brugte jeg
kommandoen: reload. Derefter bootede den op, og jeg troede alt var i
skøneste orden, men nej.
Jeg kan ikke komme ind i "execute-mode", fordi mit password ikke virker.
Hvis jeg benytter mig af den password recovery procedure som Cisco har
fremstillet, for jeg ikke mulighed for at se hvad i bruger som "standard
password", men jeg har muligheden for at udskifte det nuværende password til
et nyt. Det har jeg tænkt mig at gøre. Derefter vil jeg gå i enable mode
vha. pass'et anno1860, som er standard (hvis det altså virker). Nu har jeg
så mulighed for at prøve lykken med jeres kommando for at genskabe
standardopsætningen, en gang til, eller prøve at genskabe opsætningen helt
manuelt (ligesom man kunne med 677'eren.). Redning nummer 2 har jeg
egentligt mest tiltro til efter mit lille uheld.
Det skal siges at jeg før har benyttet mig af jeres procedure, og med helt
fint resultat.

Nu spørger jeg så jer, om man kan benytte sig at Cisco's pass. recov.
vejledning, eller om WOL har modificeret routeren på en sådan måde at det
ville gøre mere skade end gavn?

--
Peter Bendtsen