Problemer med netværk/fildeling på HP m
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 15-11-06 13:38

Hej

Jeg har lige nu 3 computere(2 windows XP + 1 mediecenter) forbundet til
en linksys WTR54G router og har oprettet delte mapper på alle computere.
De 2 af computerne kan fint se hinandens delte mapper og udveksle filer,
men mediacenter pc'en kan hverken dele eller se nogle af de delte mapper
på de andre 2 maskiner.

Nogen der har forslag til hvad der kan være galt på denne mediacenter pc?

Et par observationer på mediecenter pcen:

1. I startmenuen er der ikke adgang til punktet "netværkssteder"
2. Trykker jeg på Vis arbejdsgruppecomputere kommer meddelsen:
"Arbejdsgruppe er ikke tilgængelig...."
3. Højreklikker jeg på denne computer->computernavn kan jeg trykke på
knappen "Netværksid" på de 2 maskiner det virker på, men ikke
mediacenter pcen. Her er den deaktiveret.

Hvad kan der være galt?

/BB

Fra : Kim S

Dato : 15-11-06 16:15

"Brian Bendtsen" <nightowl@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 3. Højreklikker jeg på denne computer->computernavn kan jeg trykke på
> knappen "Netværksid" på de 2 maskiner det virker på, men ikke mediacenter

1: Ligger dens IP-adresse i samme pulje som de øvrige ?
2: Er de alle sat til samme arbejdsgruppe ?

Mvh, Kim

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 15-11-06 17:23

Kim S skrev:

> 1: Ligger dens IP-adresse i samme pulje som de øvrige ?
> 2: Er de alle sat til samme arbejdsgruppe ?
>
> Mvh, Kim

Hej

Ja, de har alle Ip-adresser i samme pulje og de er medlem af
arbejdsgruppen: ARBEJDSGRUPPE.

/BB

Fra : Kim S

Dato : 15-11-06 17:34

> Ja, de har alle Ip-adresser i samme pulje og de er medlem af
> arbejdsgruppen: ARBEJDSGRUPPE.

Og netkortet fungerer ??
Har du delte filer på HTPC'en ?
Kan du pinge den ?

Mvh, Kim

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 15-11-06 17:42

Kim S skrev:
> "Brian Bendtsen" <nightowl@galnet.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Og netkortet fungerer ??
> Har du delte filer på HTPC'en ?
> Kan du pinge den ?
>
> Mvh, Kim

Netkortet fungere da den kan komme på internettet uden problemer og har
desuden prøve med et andet kort.
Jeg har delte filer på alle 3 pc'er
og ja, jeg kan pinge alle.

/BB

Fra : Kim S

Dato : 16-11-06 19:32

> Netkortet fungere da den kan komme på internettet uden problemer og har
> desuden prøve med et andet kort.
> Jeg har delte filer på alle 3 pc'er
> og ja, jeg kan pinge alle.

Hvad med den anden vej. Kan du "se" mediecomputeren fra en af de andre ?
Prøv at afinstallere dens netkort, og lad den finde det igen efter
en genstart.

Mvh, Kim

Fra : Torben

Dato : 20-11-06 17:25

Kim S skrev:

> Hvad med den anden vej. Kan du "se" mediecomputeren fra en af de andre ?
> Prøv at afinstallere dens netkort, og lad den finde det igen efter
> en genstart.
>
> Mvh, Kim

Ja, jeg kan se den hvis jeg vælger vis arbejdsgruppecomputere, men hvis
jeg klikker på den, får jeg besked om at maskinen ikke kan findes på
netværket.

Har prøvet 2 forskellige netkort og fjernet og installeret dem begge.

/BB