Netværk fungere ikke
Fra : Johs

Dato : 14-11-06 16:09

Jeg bor på et kollegie hvor vi bruger SSH til at fobinde til internettet.
Jeg har en stationær PC og en IBM laptop. Yderligere har jeg netop købt en
trådløs router (linksys WRT54GL) hvor jeg har forbundet min stationære med
ledning og min laptop forbinder med sit trådløse netkort.

Jeg kan fint være på internettet med dem begge samtidig forudsat af en af
dem har oprettet en SSH forbindelse. Men jeg kan ikke finde dem på
kollegiets LAN. Faktisk kan jeg efter at have tilføjet min router slet ikke
få adgang til kollegiets LAN. Skal jeg forwarde nogle porte i min router for
at få adgang til kollegiets LAN eller skal jeg bare lave en manuel opsætning
af netværk med min WinXP CD-ROM?

Mvh
Johs