Gigabit switch
Fra : Kim S

Dato : 14-11-06 15:04

Jeg vil godt kunne flytte mine filer lidt hurtigere på mit
hjemme-LAN, og overvejer derfor at købe en 5- eller
8 ports switch. Er det ligegyldigt hvilken man køber ?
Nogen reklamerer med "Jumboframes", reklametrick eller ?

Mvh, Kim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-11-06 15:16

http://en.wikipedia.org/wiki/Jumbo_Frames

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-11-06 16:03

On Tue, 14 Nov 2006 15:04:07 +0100, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

> Nogen reklamerer med "Jumboframes", reklametrick eller ?

Man kan ikke bruge jumbo frames til ret meget, hvis man ikke også har
en router, der kan route en ud af ens eget net. De fleste routere til
hjemmebrug vil ikke forstå det.

Noget andet er så, at det på gode pc'er kun har meget begrænset
effekt. Før i tiden med en langsom PCI-bus var det (lidt) vigtigere.

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.

Fra : Svend

Dato : 14-11-06 17:40

Asbjorn Hojmark skrev:

> [...]
>
> Noget andet er så, at det på gode pc'er kun har meget begrænset
> effekt. Før i tiden med en langsom PCI-bus var det (lidt) vigtigere.

Der er da stor forskel på en synology om man bruger jumboframes, router
eller ej.

Tilsvarende NAS har sikkert samme udbytte.
--
Svend

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-11-06 18:21

On Tue, 14 Nov 2006 17:40:21 +0100, Svend <2@lazy.dk> wrote:

> Der er da stor forskel på en synology om man bruger jumboframes,
> router eller ej.

Well, det må være udtryk for, at den er bygget på ikke-særlig-ny-og-
effektiv hardware. Det er sikkert derfor, den er billig.

-A

Fra : Svend

Dato : 16-11-06 07:32

Asbjorn Hojmark skrev:

> Well, det må være udtryk for, at den er bygget på ikke-særlig-ny-og-
> effektiv hardware. Det er sikkert derfor, den er billig.
>
> -A

Well, konklusionen er den samme. Om den er billig eller dyr må du selv
afgøre, jeg synes ikke den er billig.

--
Svend

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-11-06 19:19

Svend skrev:

> Der er da stor forskel på en synology om man bruger jumboframes,
> router eller ej.

Kan jumboframes mon have noget at gøre med de voldsomme problemer jeg
har med 2 stk. Synology DS106, som faktisk er mere eller mindre umulige
at få et ordentligt hul igennem til via FTP? De sidder nemlig på et
gigabit-netværk, og jeg har ikke ændret på standardindstillingen hvad
angår jumboframes.

Jeg har ikke pillet ved det, fordi jeg ikke aner, om HP Procurve 2824-
switche understøtter det.

--
Hilsen
Madsen