cybercity router og hawking router
Fra : Per JM Olsen

Dato : 14-11-06 14:25

Hej

Jeg har et problem så jeg håber i kan hjælpe med-

Mit internet leveres af Cybercity hvor der er dertilhørende router, en
zyxcel 2600 - denne er forbundet til en switch hvor der er foprbundet 4
computere og en Hawking wireless router.

Når jeg er på computeren der køre på den wireless forbindelse så kan jeg
ikke de de delte mapper på de computere der køre på zyxcel routeren.

Zyxcel routeren deler ip adresser ud i 10.0.0.2 og subnet 255.0.0.0 - der er
lavet fortforward til hawking routeren og alle porte er åbnet til denne ip.

Hawking routeren køre samme subnet...

Alle computerene køre samme subnet og kan også fint se hinanden hvis de
kobles til zuxcel routeren

Hvor falder kæden af?

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 14-11-06 14:33

"Per JM Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ip.
>
> Hawking routeren køre samme subnet...
>
> Alle computerene køre samme subnet og kan også fint se hinanden hvis de

Hvis du har tilsluttet din hawking via WAN porten, den skal forbindes via
LAN - LAN

Mvh Morten Fjendbo

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-11-06 14:34

"Per JM Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> til denne ip.
>
> Hawking routeren køre samme subnet...
>
> Alle computerene køre samme subnet og kan også fint se hinanden hvis

2 Net på hver sin side af en router i samme subnet? Det lyder ikke godt.
Hvis din hawking kører som AP så kan jeg se idéen men ikke når den kører
som router.

Desuden, forward af alle porte på Zyxel til Hawking routeren. Vil du gerne
have Internettet skal kunne skabe adgang til noget på din hawking router?

Sidst og ikke mindst, dit problem med delte mapper skyldes måske at din
hawking router blokerer for netbios adgang på TCP port 139, som windows
fil- og printerdeling og anvender. En port du ikke vil have åben ud mod
internettet.

--
Bjarke Andersen