Firmware upgrade på router uden navn
Fra : Hagar

Dato : 13-11-06 17:21

Hej i gruppen

Jeg har en router der er uden navn, men har nogle år på bagen efterhånden.
Jeg har aldrig opgraderet firmwaren på den, så det ville jeg så kigge på i
dag. Jeg skal da indrømme, at jeg ikke har nogen forstand på det, men
manualen fortæller da at jeg bare skal hente en fil, så jeg så skal hente
ind via routerens opsætning. Det der står i manualen er at det er en
SpeedStream DSL/Cable Router, men går jeg på Google og søger, så får jeg
ikke meget at vælge mellem, og da slet ikke nogen fil til hentning.

Findes der er en her i gruppen der kan hjælpe mig med at komme videre ?

Hagar

Fra : Søren Blom

Dato : 13-11-06 20:40

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev

> [...]
> ikke meget at vælge mellem, og da slet ikke nogen fil til hentning.
>
> Findes der er en her i gruppen der kan hjælpe mig med at komme videre ?

Hvorfor vil du overhoved opgradere routerens firmware?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Hagar

Dato : 13-11-06 21:10

> Hvorfor vil du overhoved opgradere routerens firmware?

> [...]

Hvis der er ændringer til en firmware, så må det jo være tegn på at det der
fulgte med fra start ikke har været godt nok.

Hagar

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 14-11-06 08:20

Følgende er skrevet af Hagar:
> [...]
> vælge mellem, og da slet ikke nogen fil til hentning.
>
> Findes der er en her i gruppen der kan hjælpe mig med at komme videre ?

Du er nødt til at finde ud af, hvilken model det drejer sig om. Står
typisk "på maven" af pjalten, hvis du uploader firmware til en
"forkert" model, går der kuk i det.
Sidebemærkning: hvis routeren fungerer tilfredsstillende og dækker dit
behov, er der ingen grund til at 'reparere' den...
PS: pudsigt, at uden navn er en SpeedStream
...::JMJ::..

Fra : Hagar

Dato : 14-11-06 08:44

> [...]
> behov, er der ingen grund til at 'reparere' den...
> PS: pudsigt, at uden navn er en SpeedStream

Jeg henter ikke nogen fil til den som jeg ikke er sikker på er den rigtige,
det var jo derfor jeg henvendte mig her
Der står intet andet end at det er en speedstream, der er ikke noget
modelbetegnelse eller noget, og kigger jeg på nettet, bliver jeg ikke
klogere, også en grund til jeg henvendte mig her

Nå, men så glemmer jeg dette projekt. Jeg kan jo ikke rigtigt takke nogen
for hjælpen, men jeg takker da for ulejligheden

Hagar

Fra : Madsen58

Dato : 14-11-06 10:30

Hagar wrote:

> [...]
>
> Nå, men så glemmer jeg dette projekt. Jeg kan jo ikke rigtigt takke
> nogen for hjælpen, men jeg takker da for ulejligheden

Det er meget svært at hjælpe når vi ikke har flere oplysninger.

Har du haft kontakt med routeren og undersøgt hvad den fortæller om HW og
SW?
Evt. et billede af router?
Hvordan er den opbygget fysisk?

--
Hilsen Madsen

Fra : Madsen58

Dato : 14-11-06 10:39

Madsen58 wrote:
> Det er meget svært at hjælpe når vi ikke har flere oplysninger.
>
> Har du haft kontakt med routeren og undersøgt hvad den fortæller om
> [...]

Her er et par link som måske kan hjælpe:
http://www.marlow.dk/tech/speedstream.html
http://www.marlow.dk/tech/speedstream_router_command_reference.pdf
--
Hilsen Madsen

Fra : Hagar

Dato : 14-11-06 12:05

> Det er meget svært at hjælpe når vi ikke har flere oplysninger.
>
> Har du haft kontakt med routeren og undersøgt hvad den fortæller om HW og
> [...]

Jeg smider lige den manual jeg har i dk.binaer, så kan du se hvad jeg selv
må nøjes med, så ja, det er svært.

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 14-11-06 12:29

> Jeg smider lige den manual jeg har i dk.binaer, så kan du se hvad jeg selv
> må nøjes med, så ja, det er svært.
>
> Hagar

Jeg har lige talt med en jeg kender, han siger at det er et Speedstream 5100
jeg har, så har jeg været på nettet og lede. Jeg fandt et sted hvor jeg
kunne hente en fil, men det var ikke den rette, blev der beskrevet.
Det skal åbenbart ikke være let

Hagar

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 14-11-06 12:40

> [...]
> jeg har, så har jeg været på nettet og lede. Jeg fandt et sted hvor jeg
> kunne hente en fil, men det var ikke den rette, blev der beskrevet.

Jeg ville seriøst holde mig fra at opgradere en SS5100. Afhængig af
mange ting kommer den ikke til live igen fordi du ikke ved en disse om
den. Lukket verden, don't go there.

Thomas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-11-06 12:43

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> fandt et sted hvor jeg kunne hente en fil, men det var ikke den rette,
> blev der beskrevet. Det skal åbenbart ikke være let

SpeedStream blev til Efficient og Efficient blev købt af Siemens, så det er
dem du skal høre om firmware opgradering.

--
Bjarke Andersen

Fra : Madsen58

Dato : 14-11-06 18:36

Hagar wrote:

> [...]
> fandt et sted hvor jeg kunne hente en fil, men det var ikke den
> rette, blev der beskrevet. Det skal åbenbart ikke være let

Er du sikker på at det er en 5100?
http://kb.efficient.com/al/273/207/46086.html
--
Hilsen Madsen

Fra : Madsen58

Dato : 14-11-06 18:33

Hagar wrote:

> Jeg smider lige den manual jeg har i dk.binaer, så kan du se hvad jeg
> selv må nøjes med, så ja, det er svært.
>
> Hagar

På side 29 i manual "status Screen" er der oplysninger om systemet,se hvad
der står i din router?
--
Hilsen Madsen