køb af en ny router
Fra : Poul Johannsen

Dato : 13-11-06 16:33

Hej

Jeg har cybercity 8Mbit/512 og har en Zyxel P660R Router. Synes ikke så
meget godt om den.
Kan i anbefaler en god en, som ikke er så dyr.

Jeg skal også snart have fiber fra tre-for (engang i foråret 07. Måske lidt
før).
Hvilken router kører de med? Er den bedre end cybercitys?

På forhånd tak

Mvh Poul

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-11-06 22:19

On Mon, 13 Nov 2006 16:32:34 +0100, "Poul Johannsen"
<dsl343699@vip.cybercity.dk> wrote:

> Jeg har cybercity 8Mbit/512 og har en Zyxel P660R Router. Synes ikke så
> meget godt om den. Kan i anbefaler en god en, som ikke er så dyr.

Det er en halv-skidt idé at købe en anden router til en CC-forbindelse
for det skal være en router med ADSL-interface, og sådan en kan du
ikke bruge til ret meget, når du ikke længere har en CC-forbindelse.

Du kan også risikere, at en anden router simpelthen ikke virker med
CCs DSLAM'er, eller at det vil køre ringe. ADSL-udstyr er ikke helt så
nemt udskifteligt som Ethernet-udstyr.

> Jeg skal også snart have fiber fra tre-for (engang i foråret 07. Måske
> lidt før). Hvilken router kører de med? Er den bedre end cybercitys?

De bruger vist Linksys RTP2 som CPE, og den er ikke sammelignelig
eller udskiftelig med CC-routeren, for dens WAN-interface er Ethernet,
ikke ADSL, og så har den vist en analog telefonport, der bruges til
deres telefoni-løsning.

Ligesom hos CC gælder ganske givet, at de ikke vil supportere andre
routere end deres egne, og du kan nemt risikere, at du ved at skifte
den så ikke kan få fx TV eller telefoni til at virke.

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 14-11-06 12:56

Asbjorn Hojmark wrote:

> Ligesom hos CC gælder ganske givet, at de ikke vil supportere andre
> routere end deres egne, og du kan nemt risikere, at du ved at skifte
> den så ikke kan få fx TV eller telefoni til at virke.

Cybercity bekender sig til ganske få typer routere fordi de fra tid til
anden pusher ny firmware til deres kunder. (Går ud fra at det er
begrænset til modem-delen og uplink-delen af routeren)
Derfor bør du ubetinget benytte det udstyr som de anviser.

/Lars