ftp -foto oversigt?
Fra : TomJones

Dato : 13-11-06 15:29

Hej
Håber korrekt gruppe.

Via netværks harddisk oprettet brugere og
online server..

Når de logger ind via ftp:// - og henter billeder
kunne jeg godt bruge en mulighed for, at man kunne
se billederne i en komprimeret udgave -før evt. tung
download.. -altså en form for oversigt..

Findes der noget til dette? -eller hvad gør man?

Med venlig hilsen
Tom

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-11-06 23:10

"TomJones" <Nono@honny.com> wrote in message
> Når de logger ind via ftp:// - og henter billeder
> kunne jeg godt bruge en mulighed for, at man kunne
> se billederne i en komprimeret udgave -før evt. tung
> download.. -altså en form for oversigt..

Hvis du mener at du vil se de billeder der er tilgængelige via ftp som
thumbnails uden at overføre filen til klienten, så kan det ikke lade sig
gøre.
Det ville kræve at klienten kunne bede ftp-serveren om at udføre noget
algoritme på filerne og sende resultatet.
Jeg vil ikke udelukke at protokollen understøtter det (jeg tror det ikke),
men jeg har aldrig set en implementation af det.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-11-06 22:37

On Mon, 13 Nov 2006 15:28:34 +0100, "TomJones" <Nono@honny.com> wrote:

> Når de logger ind via ftp:// - og henter billeder
> kunne jeg godt bruge en mulighed for, at man kunne
> se billederne i en komprimeret udgave -før evt. tung
> download..

Så skal du bruge noget andet end FTP, fx HTTP. Der er masser af
'billedkatalog-software'.

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.