POP3 problem???
Fra : Lars

Dato : 11-11-06 16:30

Hej

Jeg har en server (win XP pro)
Her bruger jeg XP´s IIS uden problemer
Jeg vil så gerne "køre" en mail server der også
har prøvet flere programmer, feks. mail enable

Nå jeg opretter en brugerkonto og indsætter oplysningerne
i min Outlook, så kan jeg fint checke min mail.
Har fint modtaget den velkomst mail serveren laver
når en ny bruger oprettes.

MEN - Nå jeg sender en mail til denne konto, fra en anden
konto, så kommer den aldrig frem.... ???
ja, jeg vil sige, at det hele virker fint, men jeg kan bare ikke
modtage mails.

Er bag en router, hvor jeg har åbnet port 110 og routeren
peger på min servers IP adresse....

Mit spørgsmål er vel... Er der noget jeg ikke har åbnet for?
Er der nogen der kender til problemet....

Mvh
Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-11-06 17:37

"Lars" <lkj002@hotmail.com> crashed Echelon writing

> MEN - Nå jeg sender en mail til denne konto, fra en anden
> konto, så kommer den aldrig frem.... ???
> ja, jeg vil sige, at det hele virker fint, men jeg kan bare ikke
> modtage mails.

Den anden konto = en anden konto i sammer mail server program eller anden
konto på andet domæne?

For at køre en mailserver der skal kunne bruges på internettet skal du
bruge følgende:

1. Et domæne
2. DNS server med MX record som peger på den IP hvor din mailserver er
3. Åbne for port TCP 25 som bruges til at udveksle post mellem mailservere

> Er bag en router, hvor jeg har åbnet port 110 og routeren
> peger på min servers IP adresse....

Se ovenstående.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars

Dato : 11-11-06 18:10

Tak for hjælpen... Det var lige det der skulle til..

Lars