Kontakt til D-Link DWL2000AP+ ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 11-11-06 11:38

Jeg kan ikke opnå kontakt til min D-Link DWL2000AP+, som jeg bruger
til modtagelse af trådløst internet. Det skyldes nok at jeg har
ændret den fabriksindstillede ip-adresse fra 192.168.0.50 til noget
andet eller til automatisk tildeling af ip-adresse fra den afsendende
enhed.

Hvordan kan det lykkes for mig at få kontakt til enheden fra en pc
under de omstændigheder?

Claus

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-11-06 19:22

Claus E Beyer <ceb.news@gmail.com> wrote:

> [...]
> ændret den fabriksindstillede ip-adresse fra 192.168.0.50 til noget
> andet eller til automatisk tildeling af ip-adresse fra den afsendende

Og reset knappen virker ikke? Det kom jeg i hvert fald ud for for ca 6
mdr siden med en DWL-G700AP. Den gik retur til Computercity (efter jeg
havde skrevet lidt med D-Link support) og jeg fil en ny (og fik lov til
at betale differencen - prisen var i mellemtiden steget med 100,- kr).
Jeg så checkede D-Links sider for om der var opdateringer til firmware
og det var der. Een af de fejl opdateringen rettede var, at under visse
omstændigheder var resetknappen sat ud af kraft. Svjh når Log var slået
til i APen.

> Hvordan kan det lykkes for mig at få kontakt til enheden fra en pc
> under de omstændigheder?

Er der ikke en log i den "dims" din AP er tilsluttet med oplysning om
hvilke enheder DHCP serveren har tildelt ip-adresser?

I mit tilfælde er APen tilsluttet en router og jeg kan så logge på
routerens webserver og se på statussiden der hvilke ip-adresser
routerens DHCP server har uddelt til hvilke MAC adresser.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-11-06 15:12

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i
> Claus E Beyer <ceb.news@gmail.com> wrote:

Tak for hjælpen.

> [...]
> firmware og det var der. Een af de fejl opdateringen rettede var, at
> under visse omstændigheder var resetknappen sat ud af kraft. Svjh når

Reset-knappen virkede heller ikke hos mig.

> Er der ikke en log i den "dims" din AP er tilsluttet med oplysning om
> hvilke enheder DHCP serveren har tildelt ip-adresser?

Jo, men den sidder "et andet sted" og er sat op til at tildele DWL2000AP+
en bestemt ip-adresse. Jeg er nu taget "det andet sted hen" og har
forbundet dem med hinanden med et kabel, hvorved jeg kunne komme ind og
ændre i opsætningen via den tildelte ip-adresse.

> I mit tilfælde er APen tilsluttet en router og jeg kan så logge på
> routerens webserver og se på statussiden der hvilke ip-adresser
> routerens DHCP server har uddelt til hvilke MAC adresser.

Routeren der tildeler ip-adresser er ikke hos mig, og når den trådløse
forbindelse ryger, har enhederne ingen ip-adresser.

-cb